[RT] Wanderlust | ходы игроков | Дата-Склеп

 
DungeonMaster Nergal
07.02.2012 22:47
  =  
Profit Factor: 47

НПЦ
Отредактировано 08.02.2012 в 20:48
1

sword-class frigate

Tirpiz Augheim (Тирпиц Аугхейм)


Dimensions: 1.6 km long, 0.3 km abeam at fns approx.
Mass: 6 megatonnes approx.
Crew: 26,000 crew, approx.
Accel: 4.5 gravities max sustainable acceleration

Некогда военный фрегат, ныне флагман Вольного Торговца, Вольфганга фон Кросса, судно являет собой пример выносливости и стойкости. Пережив множество боевых повреждений, оно, словно ветеран Имперской Гвардии, покрыто шрамами от попаданий макробатарей, и лазерных орудий. Но, оно пережило это, и продолжало службу, несмотря на все невзгоды и проблемы, которые на него кидала равнодушная вселенная. Когда оно поступило на службу вольным торговцам, жизнь для фрегата стала и легче, и тяжелее. Оно получило новое название, в честь первого Вольного Торговца, династии, который являлся его капитаном, новую покраску, и хороший ремонт. Однако, жизнь стала куда сложнее для фрегата, так как теперь за его спиной, а точнее, движками, у него не было могучего Имперского Флота, а потому приходилось рассчитывать только на себя, мастерство экипажа и мудрость капитана.
Теперь судно представляет собой фрегат класса Меч, серьезно модифицированный и оснащенный внутри, но снаружи он почти не отличается от других подобных ему кораблей. Бронированный нос, две орудийные башни, матово-черный корпус, покрытый краской с использованием серебрита, для придания абсолютной черноты, с вкраплениями иридия, в некоторых местах. На бортах, иридием, выведено имя фрегата, и семейный герб. Более, украшательств на судне пока не стоит. Нынешний капитан не любит привлекать ненужное внимания бездумными украшениями. Хвастаться судном можно когда у тебя есть за спиной огромный флот, да сам ты сидишь на линкоре или гранд-крейсере, а не когда у тебя единственный фрегат.


Speed: 8 (7) Manoeuvrability: +20 (+25)
Detection: +15(+20) Hull Integrity: 35 (38)
Armour: 18 Turret Rating: 2
Space: 40 SP: 40
Weapon Capacity: Dorsal 2
crew morale - 100
crew numbers - 92
crew experience - 30 (normal)

Complications

Machine Spirit Oddities
Resolute: There is little in the universe that can stagger this vessel. No matter the foe, it will advance slowly but
surely to meet it. The ship suffers –1 Speed, but gains +3 Hull Points and grants a +10 bonus to all Repair Tests.

Past Histories
Death Cult: Amongst the low-decks indentured crew, strange perversions of the Imperial Creed have arisen,
glorifying death to celebrate the Emperor. Reduce Crew Population permanently by 8. However, reduce all Mora
oss from any source by 2, due to the crew’s unwavering faith. Additionally, ship offcers and members of the
Ministorum will have to deal warily with the cult and its leaders. Death cults do produce skilled assassins...

Essential Components

Jovian Pattern Class 2 Drive Raiders, Frigates 45 Generated 10
Strelov 1 Warp Engine Transports, Raiders, Frigates 10(энергия) 10(место)
Geller Field All Ships 1 0
Single Void Shield Array All Ships 5 1
Command Bridge Raiders, Frigates 2 1 +1
M–1.r Life Sustainer Transports, Raiders, Frigates 3 1
Voidsmen Quarters Transports, Raiders, Frigates 1 3
M–201.b Auger Array All Ships 5 0

потрачено
места 27 из 40 энергии 28 из 45 Шип поинтов 41 из 47

Supplemental Components

Lances and Macrobatteries

Sunsear Laser Battery All Ships - энергия 6 место 4 шип поинты 1 сила 4 дамаг 1d10+2 крит рейтинг 4 дистацния 9
Sunsear Laser Battery All Ships - энергия 6 место 4 шип поинты 1 сила 4 дамаг 1d10+2 крит рейтинг 4 дистацния 9

Augments and enhancements

Augmented Retro-thrusters Raiders, Frigates 3 0 2 (+5 to Manoeuvrability)
Librarium Vault All Ships 1 1 1
Medicae Deck All Ships 2 1 1 (+20 medicae tests, maximum pacients = Int bonus of controller charactar)
Reinforced Prow 0 2 1

потрачено места 39 энергии 45 шип поинтов 47 из 47



AQUILA LANDER
Этот транспорт мало чем отличается от стандартных шаттлов, которые используют как Империуме, так и за его фактическими границами, посредством Вольных Торговцев. Разве что, это судно, подобно фрегату, с которого он запускается, также покрыто черным, серебритовым покрытием, и на нем нанесен иридиевый герб семьи фон Кроссов.


Type: Spacecraft
Tactical Speed: 24 m / 12 AUs
Cruising Speed: 2,200 kph/7 VUs per Strategic Turn in Space
Manoeuvrability: +10
Structural Integrity: 25
Size: Enormous
Armour: Front 21, Side 21, Rear 20
Crew: Pilot
Carrying Capacity: 10 people or equivalent in cargo.
Weapons
1 Pilot-operated Autocannon (Facing Front, Range 300m (3 AUs), Heavy, S/2/5, 4d10+5 I, Pen 4, Clip
60, Reload 2 Full)
Special Rules
Spacecraft: This vehicle may exit the atmosphere. While in the atmosphere it may operate as a skimmer or flyer at the pilot’s choice. It gains all benefits and drawbacks of skimmers and flyers. If operating as a flyer, it must be moving at least half its cruising speed at all times lest it begin a terminal dive to the earth below. In either case, if it becomes completely immobilised due to damage, count the vehicle as destroyed instead as it crashes to the ground (or begins to out of the sky in a terminal dive).
Availability: Scarce


LAND SPEEDER
Counter-grav technology is rare and valuable, making Land Speeders a plaything of the rich. The advantages of these vehicles, however, are obvious, as they cover great distances at speed and ignore even the roughest terrain. Due to their rarity, the vast majority of Land Speeders are used by the elite Space Marines, and the few speeders available to Imperial nobility and Rogue Traders are from the same STC.
Type: Skimmer Tactical Speed: 30 m
Cruising Speed: 275 kph Manoeuvrability: +10
Structural Integrity: 18 Size: Hulking
Armour: Front 15, Side 15, Rear 15 Crew: Pilot, Co-Pilot
Carrying Capacity: certain varieties of Land Speeders can carry up to 5 passengers or equivalent cargo
Weapons
None (may be modified to carry one heavy weapon such as a heavy stubber or heavy bolter, manned by the co-pilot. In general, no weapon heavier than 40 kilograms may be mounted on this vehicle)
Special Rules
Skimmer: This vehicle hovers over the battlefield, allowing it to ignore terrain that might otherwise hamper movement. If it ever becomes completely immobilised due to damage, count the vehicle as destroyed instead as it crashes into the ground.
Open-topped: Enemies may target the crew and passengers of the vehicle by using a Called Shot Attack Action.
Отредактировано 18.02.2012 в 12:44
2

Добавить сообщение

Нельзя добавлять сообщения в неактивной игре.