[OW] Bulkhead by bloody bulkhead | Партия


Джерико

В игре
Автор:   InanKy
Раса:   Человек
Класс:   Brawler
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность
Характер
История
А) Второй сын воина клана. Отец - гвардеец в отставке по причине сильной контузии и отсутствия одной из рук.

Б) Продемонстрировал ужасные способности в обучении стрельбе из различного сорта дальнобойного оружия. Скорее всего виной тому его воспитание и привязанность к рукопашной схватке.
В ближнем же бою показывал невероятные успехи, ибо обучался практически с пеленок своим отцом, который, несмотря на отсутствие руки, невероятно ловко владел мечом.

В) Ушел по тоннелям, прикрывая отступление соратников.
Единолично сдерживал группу орков в узком тоннеле, не давая им выйти на "оперативный простор". Убил нескольких из них, затем подоспевшие гвардейцы помогли зачистить тоннель.
За это время получил несколько ранений, но выжил.

Г) Поощрен за свой маленький полугероический поступок в тоннелях при отступлении.
Несколько раз получал взыскания за вспыльчивость и затевание драк.

Д) Агрессивный, вспыльчивый боец.
Приказы выполняет бесприкословно, несмотря на это. Впрочем, будучи оставленным без внимания, способен наломать дров.
Навыки
Name: Jericus
Gender: Male
Build: Svelte
Skin Color: Fair
Hair Color: Grey
Eye Color: Brown
Age: 25
Quirk: You wear make-up.
Homeworld Superstition: Fear the Silence
Home World Mementos: Engraved Knife
Background Mementos: smoked glass shard

WS: 51=20+15=35+5(WS)+6(Regiment)+5(Simple)
BS: 25=20+ 5=25
S: 40=20+15=35+5(Simple)
T: 40=20+20=40
Ag: 40=20+15=35+5(Simple)
Int:22=20+ 5=25-3 (Regiment)
Per:33=20+10=30+3 (Regiment)
WP: 30=20+10=30
Fel:25=20+ 5=25

Wounds: 10
Fate Points: 1

Armor (Without shield / With shield)
Head: 6
Body: 6 / 8
Right Arm: 6
Left Arm: 6 / 8
Right Leg: 6
Left Leg: 6

Insanity: 6
Corruption:

Movement: 4/8/12/24
Carrying capacity: 56kg/112kg/224kg

Aptitudes:
- Weapon Spec
Agility, Ballistic Skill, Fellowship, Fieldcraft, Finesse, Weapon Skill + Toughness
- Brawler
Agility, Finesse, Offence, Strength, Toughness, Weapon Skill + Willpower

Traits:
Resourceful: Survival tests to obtain food and water +10, Tech-Use tests to jury-rig or repair not too advanced equipment +10
Close-Quarters Battle: +10 bonus to all Ballistic Skill Tests made at Point-Blank Range.
Mental Trauma: Any time that a member of this regiment fails a Willpower-based Test by three or more Degrees of Failure, he becomes lost in traumatic recollection, and is Stunned until the end of his next Turn.


Skills:
Athletics
Awareness

Parry +10
Dodge

Command

Navigate(Surface)
Survival

Common Lore (Imperial Guard, War).
Linguistics (Low Gothic)


Talents:
Combat Master
Counter Attack
Sure Strike
Whirlwind of Death
Pugilist
Crushing Blow

Ambidextrous
Two-weapon Wielder(Melee)
Blade Dancer

Rapid Reload
Weapon Training (Las)
Weapon Training (Chain)
Weapon Training (Low Tech)
Resistance (Fear)
Lightning Reflexes

XP Advances:


Comrade:
Name: Calldia
Gender: Female
Build: Scrawny
Skin Color: Fair
Hair Color: Dyed
Eye Color: Grey
Age: 29
Quirk: You have pollution scars.
Homeworld Superstition: Blight in Darknes
Home World Mementos: Tattoo Kit
Background Mementos: bent grenade pin
Инвентарь
2x Best Craftsmanship chainsword with Custom Grip
Melee — 1d10+3 R 2 Tearing, Balanced 6kg Rare

Best Craftsmanship mono knife
Melee/Thrown 5m 1d5+1 R 2 1kg Plentiful

Mono-knife
Melee/Thrown 5m 1d5 R 2 1kg Plentiful

Knife
Melee/Thrown 5m 1d5 R 0 1kg Plentiful

Good Craftsmanship Shield with Custom Grip
Melee — 1d5 I 0 Defensive, Primitive (6) 3kg Common


Good Quality M36 Lasgun + 2 clips
Basic 100m S/3/– 1d10+3 E 0 60 Full Reliable 4kg Average
3x frag
Thrown SBx3 S/–/– 2d10 X 0 1 Blast (3), Ogryn-Proof 0.5kg Common
2x krak
Krak Grenade Thrown SBx3 S/–/– 2d10+4 X 6 1 Concussive (0) 0.5kg Rare

Best quality light carapace armour
All 6 7.5

Void-Suit Chelyaba Pattern

respirator
micro-bead
chrono
glow-globe
uniform
set of poor weather gear
Rucksack
set of basic tools
mess kit and one water canteen
blanket and one sleep bag
rechargeable lamp pack
grooming kit
set of cognomen tags
Imperial Infantryman's Uplifting Primer
combat sustenance rations, two weeks’ supply

Теодор "Тедди" Кук

В игре
Автор:   Eldve
Раса:   Человек
Класс:   Heavy Gunner
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:великолепно [+30]
Ловкость:великолепно [+30]
Выносливость:великолепно [+30]
Интеллект:великолепно [+30]
Мудрость:великолепно [+30]
Обаяние:великолепно [+30]
Внешность
Height: 180
Weight: 79
Age: 27

Demeanor: Oblivious
Skin: Fair
Hair: Black
Eyes: Grey
Physical Quirks: hacking cough

Высокий крепко сложенный парень, с коротко стриженными чёрными волосами и светло-серыми глазами. Как правило, своим внешним видом создаёт впечатление неопрятного, витающего в облаках. На лице практически всегда видна щетина, форма почти всегда мятая, взгляд - беспричинно задумчивый или же вовсе "потерянный".
В большинстве ситуаций не разговорчив, однако если тема касается чего-то интересного - может неожиданно разговорится и увлечься настолько, что его придётся затыкать. Иногда разговаривает сам с собой, хотя называет это "размышлениями в слух".

Курит лхо с тринадцати лет, курит часто и много. Из-за этой вредной привычки стал время от времени заливаеться приступами характерного "кашля курильщика".

Браток - Пётр

Name: Piotr
Gender: Male
Build: Wiry
Height: 175
Weight: 65
Age: 23
Demeanor: Obsessive
Coloration
Skin: Ruddy
Eyes: Brown
Hair: Brown
Physical Quirks: Nervous Tic
Homeworld Superstition: Hive and Skin
Home World Mementos: Deck of Cards
Background Mementos: Chunk of Fused Sand
Характер
История
А) Родители Теодора были разведчиками клана Равул - они исследовали запутанную сеть подземных убежищ, составляли карты и обновляли существующие, очищали дальние ответвления от разнообразных тварей. Также совершали рейды на поверхность планеты - следить за действиями других Кланов или искать технику и ресурсы, сохранившиеся от цивилизации предшествующих катастрофе времён. Отец был командиром группы, ему было почти сорок пять терранских когда он познакомился с матерью - молодой разведчицей, назначенной к нему в группу и впоследствии ставшей его женой. Обоим пришлось на время оставить службу что бы выращивать детей - помимо Теодора, в семье было ещё трое сестёр.

Б) После победы клана Равул, Теодор, будучи к тому моментом одним из молодых воинов клана, воспринял свою службу в Имперской Гвардии с энтузиазмом. Ещё в учебке раскрылась его предрасположенность к тяжёлому оружию, к которому он испытывал любовь, иногда граничащую с помешательством. Впрочем, помимо всего прочего в обращении с ним на стрельбах он демонстрировал отличные показатели, а также быстро устраивал его устройство. Более того, благодаря недурным физическим данным он мог нести на себе много боезапаса. За эти качества, в итоге, его определили в один из взводов 24-го Кампферрского как ракетомётчика.

В) В первом бою за аванпост он уничтожил несколько единиц бронетехники сепаратистов прямыми попаданиями крак-ракет, а также успешно подавлял вражеские огневые точки, за что был отмечен начальством. Почти в самом начале орочьей атаки был ранен, однако не смотря на ранение и кровопотерю эвакуировался вместе со взводом.

Г) Имеет поощрения за уничтожение вражеской бронетехники.
Несколько раз получал взыскание за курение лхо на территории топливного склада. Имеет взыскание за несвоевременную отдачу воинского приветствия лейтенанту ***.

Д) Достойный гвардеец 24-го Кампферрского - выносливый, сильный, хорош в своём деле. Однако, из-за легкомысленности, забывчивости и невнимательности командиру рекомендуется следить за бойцом, и время от времени контролировать его на предмет должного соблюдения всех уставных правил, в частности правил обращения с боеприпасами и взрывчатыми веществами. p.s. По возможности не допускать к взрывчатке вообще!
Навыки
Dedicated Heavy (+5 STR)
Aptitudes: Ballistic Skill, Defence, Fellowship, Offence, Perception, Toughness, +Strength

WS: 23
BS: 53
S: 45
T: 55
Ag: 25
Int: 35
Per: 30
WP: 30
Fel: 25
Wounds: 15
Fate Points: 2
Insanity: 1d5+1d10
Corruption:
Movement:
Carrying capacity:

Skills:
Awareness [starting]
Linguistics (Low Gothic) [starting]
Survival [starting]
Dodge [starting]
Command [starting]
Athletics +20 - Experienced [starting + 300 exp]
Common Lore (Imperial Guard, War) [starting]
Intimidate [starting]
Trading (Armourer) [200 exp.]

Talents:
Iron Jaw [starting]
Weapon Training (Las, Low-Tech, Heavy, Solid Projective) [starting]
Resistance (Fear) [starting]
Lightning Reflexes [starting]
Combat Master [starting]

Bulging Biceps [300 exp.]
Hardy [300 exp]
True Grit [400 exp]
Mighty Shot [400 exp.]

XP Advances: Perception - Simple [100 exp], BS - Simple [100 exp], BS - Intermediate [250 exp.], Toughness - Simple [100 exp.], Toughness - Intermediate [250 exp.]

Comrade Advance: Loader [250 exp.]

50 экспы осталось не у дел, ага
Инвентарь
Подарок от начальника:

Void-Suit Chelyaba Pattern - 6 часов воздуха, но нет пенальти к агиле.

Режимент кит:

Lascarbine with compact modification and four reloads, 3 frag and 2 krak grenades, 1 mono-knife, suit of best quality light carapace armour, respirator, micro-bead, chrono, glow-globe, uniform, set of poor weather gear, knife, rucksack or sling bag, set of basic tools, mess kit and one water canteen, blanket and one sleep bag. rechargeable lamp pack, grooming kit, set of cognomen tags or equivalent identification, Imperial Infantryman's Uplifting Primer, combat sustenance rations, two weeks’ supply

По специальности:

Missile Launcher (common) + Targeteer (rare)
5 frag missiles
3 fire bomb missiles
3 krak missiles

Всякое прочее и лут:

Hot-shot laspistol, 4 charge-packs (rare)

Gas Mask
Clip-Drop Harness
x2 Stimm
Lho-Sticks (smoke Lho everyday)

Хольт

В игре
Автор:   Niji
Раса:   Hive-worlder
Класс:   Medic
Мировоззрение:   Нейтральный
Сила:великолепно [+30]
Ловкость:великолепно [+30]
Выносливость:великолепно [+30]
Интеллект:великолепно [+30]
Мудрость:великолепно [+30]
Обаяние:великолепно [+30]
Внешность
Build: Wiry: 1.75m/60kg
Age: 26
Colouration: Ruddy Skin/Grey Hair/Green Eyes
Physical Quirks: Hacking Cough
Характер
Hive World Traditions: Combat Strength: Tap a melee weapon against a wall or flooring before battle, allowing it to gain a sliver of the hive's strength and power
Home World Mementos: Chip from Hive Wall
Background Mementos: Small Iron Horseshoe
Demeanour: Cook
История
А) Родился в одной из фермерских семей клана, 3ий сын. Был отдан на обучение в воины из-за того, что семья не могла содержать большее число людей.

Б) Плохие навыки рукопашного боя, неплохо стреляет, заучил основы службы и выполнял базовые задачи от и до. Был отдан в медики из-за сочетания умений вовремя включать мозги и быстро и аккуратно оперировать конечностями.

В) Пережил штурм, установку зарядов. Сумел оказать ПМП нескольким бойцам своего отделения, также убил несколько орков в туннелях. Во время отступления надышался всякой гадости из-за неисправности респиратор: с тех пор иногда на него налетают приступы сильного, сухого кашля.

Г) Поощрения: за оказанную помощь раненным.
Взыскания: за попытку протащить немного "нормальной" еды с собой на корабль.

Д) Исполнительный. Заботится о пациентах о товарищах по отряду. Занимается готовкой.
Навыки
Name: Holt
Regiment: 224-ый Кампферрский, "Боевые Тушканчики"

WS: 20 + 3 + 3 = 26
BS: 20 + 17 + 3 = 40
S: 20 + 10 = 30
T: 20 + 20 = 40
Ag: 20 + 10 = 30
Int: 20 + 20 – 3 + 5 + 5 + 5 + 5 = 57
Per: 20 + 10 + 3 = 33
WP: 20 + 5 = 25
Fel: 20 + 5 = 25

Wounds: 10
Fate Points: 1
Insanity: 13
Corruption: 0

Movement: 3/6/9/12
Carrying Capacity:

Aptitudes:
Ballistic Skill
Fieldcraft
General
Intelligence
Knowledge
Perception
Toughness
Willpower

Skills:
Awareness
Commerce
Dodge
Linguistics (Low Gothic)
Medicae +20
Scholastic Lore (Chymistry) +10
Survival
Trade (Chymist)
Trade (Cook) +10

Talents:

Double Team

Excellent Cook - Once per game session, this character may make a Challenging (+0) Trade (Cook) Test. This Action requires at least several minutes. At the Game Master’s discretion, the character might gain a bonus to this Test for acquiring certain ingredients to truly enhance the meal. If he succeeds, all members of the Squad gain a +5 bonus to Willpower Tests to resist the effects of Fear and Pinning until the end of the next encounter. If the cook succeeds by five or more Degrees of Success, the first time each member of the Squad uses a Fate Point before the end of the next encounter, that character rolls 1d10. On a result of 10, that character still gains the benefit of using the Fate Point, but the Fate Point does not count as having been expended.

Foresight - By spending ten minutes studying or analysing a problem, the character gains a +10 bonus to his next Intelligence Test or a Skill Test based on Intelligence.

Jaded

Lightning Reflexes

Meditation

Master Chirurgeon - The character gains a +10 bonus on all Medicae Skill Tests. If the character fails his Medicae Test while performing Extended Care, he reduces the amount of Damage suffered by his patience due to his failure by an amount equal to his Intelligence Bonus. If their patient is in danger of losing a limb from a Critical Hit, the character provides the patient with a +20 bonus to the Toughness Test to prevent limb loss.

Resistance (Fear)

Swift Suture - Whenever this character succeeds on a Test to use the First Aid Special Use of the Medicae Skill, he also ends the Blood Loss Condition if the patient is suffering it.

Total Recall

Weapon Training (Las)
Weapon Training (Low-Tech)


Ups:


Comrade:
Name: Jorn
Build: Scrawny: 1.70m/55kg
Age: Nipper: 22
Colouration: Dark Skin/Brown Hair/Blue Eyes
Physical Quirks: Pollution Scars
Hive World Traditions: Hive and Skin: Make the hive part of the flesh, and honour its spirit; always rub dust or metal shavings from the ground under fingernails to ensure luck.
Home World Mementos: Wooden Dice
Background Mementos: Dented Belt Buckle
Demeanour: Dreamer
Инвентарь
Equipment:
—- Best-Quality Light Carapace

—- Best-Quality Lucius-Pattern Lasgun (Rare)
- Red-Dot Laser Sight (Scarce) +10 BS
- Melee Attachement
- Custom Grip: +5 BS
- 6x Charge Pack (basic)
Basic 100m S/–/– 1d10+5 E 0 35 Full 5 kg
When fired in overcharge mode, a Lucius lasgun gains the Unreliable Quality. Further, it gains the Overheats and Unreliable Qualities when fired in overload mode.

—- Lascarbine
- 4x Charge Pack (basic)

—- Good Laspistol
- 2x Charge Pack (Pistol)

—- Diagnostor - A diagnostor provides +20 to Medicae or Perception Tests to determine an ailment. A success indicates the proper treatment.
—- Injector
—- 2x Medikit - +20 to those using it in conjunction with the Medicae Skill.
—- 3x Field Suture - Field sutures provide +30 to Medicae Tests to staunch Blood Loss.
—- Data-slate
—- Vid-Relay - tacticul ginius
—- Recoil Gloves - Shoot Basic Weapon with 1 hand
—- Photo-Visors (Scarce) - Dark-Sight Trait
—- 3x frag
—- 2x krak grenades
—- Mono-knife
—- respirator
—- micro-bead
—- chrono
—- glow-globe
—- uniform
—- set of poor weather gear
—- knife
—- rucksack
—- set of basic tools
—- mess kit
—- water canteen
—- blanket and sleep bag
—- rechargeable lamp pack
—- grooming kit
—- set of cognomen tags
—- Imperial Infantryman's Uplifting Primer
—- combat sustenance rations, two week supply

Void-Suit Chelyaba Pattern - 6 часов воздуха, нет пенальти к агиле. Ультрагандон подброневой.

Джейс Bulk-Head Корру

В игре

Автор:   Veng
Раса:   Человек
Класс:   Бард
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность
Heght: 1.75m
Weight: 65kg

Age: Oldtimer: 39

Skin: Tan
Hair: Mousy
Eyes: Grey

Physical Quirk: Tattoo Over One Eye

Невысокий, достаточно крепко сложенный для своего роста мужчина, возраст которого вплотную приблизился к сорока. Если кратко описывать Джейса, на ум приходит только одно слово: "горевший". Скорее, даже, "выгоревший". Смуглая, будто закопченная кожа, серые, как засыпанные пеплом, пучки волос, торчащие то тут, то там на черепе. Светло-серые, словно выгоревшие на солнце глаза. Вокруг правого — оставшаяся практически с прошлой жизни татуировка клановой банды. Однако, первое, что бросается в глаза во внешности Джейса — это его череп. При приснопамятном подрыве аванпоста сепаратистов на Кульфе, Джейса завалило горящими обломками. Товарищи спасли Корру, но один из обломков угодил ему аккурат в голову. Панцирный шлем все же спас гвардейца, но половину черепа ему собирали по кускам, а на место недостающих костей поставили стальные бронепластины. Сверкающая в свете ламп башка и следы от ожогов на грубом, косо срубленном лице, как правило, производят на незнакомых людей пугающее впечатление.

Камрад:

Name: Zacharias
Scrawny: 1.70m/55kg
Demeanor: Steely
Age: 19
Skin: Ruddy
Hair: Gray
Eyes: Green
Physical Quirk: Thin Lips
Hive World Traditions: Fear the Silence
Memento #1: Identity Card
Memento: #2: Form 4111-JUN-555
Характер
Demeanor: Shell-Shocked

Belief: Blight in Darkness

После серьезной травмы, так изменившей внешний облик Джейса, не обошлось и без изменений внутренних. Раньше гвардеец отличался шумностью, часто подшучивал над товарищами и не упускал возможности блеснуть своим сарказмом и грубым юморком. Теперь же, в перерывах между боями его все чаще можно заметить сидящим в круге свето-сфер или перед костром, сосредоточенно наблюдающим за мерцанием света или пляской пламени, да покуривающим трубку. В такие моменты, при всей общей невыразительности глаз Джейса, по ним видно, что он будто напряженно обдумывает что-то, либо ведет с кем-то оживленные беседы. С кем-то, находящимся в его собственной голове.

Стоит заметить, что ранение затронуло и умственные способности Джейса. И раньше не отличавшийся острым интеллектом, теперь он стал откровенно туповат. Иногда однополчане подшучивают, что если бы в полку были огрины, Джейс хорошо бы подошел на роль Костяной Башки — как раз и внешне похож, и по мозгам ровно как надо.
История
А) Родился от союза воина и разведчицы. Первоначально проявлял интерес к скаутскому делу и разведке, однако по мере взросления влияние отца становилось сильнее, он же преподал Джейсу основы воинских навыков, хотя знания, полученные от матери, также сохранились. Два брата Корру также служат в Гвардии, один из них не так давно погиб в Периферийном Субсекторе.

Б) За время службы проявил себя исполнительным и храбрым гвардейцем, чтящим устав и прилагающим максимум усилий для выполнения приказов вышестоящих. Порой действия Корру были излишне рискованными, однако, сам он страха не испытывал, считая, что делает он именно то, что нужно. Подобное отношение к исполнению своих обязанностей и стало основной причиной, почему Джейса рекомендовали для прохождения тренировок по обращению с мелтаганом и борьбы с бронетехникой и укреплениями противника — подобное безоглядное отношение к собственной жизни было одним из основных черт хорошего специалиста. На данный момент имеет восемь подтвержденных уничтоженных бронеединиц противника и участвовал в уничтожении трех крупных укрепленных точек.

В) Отличился при взятии аванпоста сепаратистов, умело применяя мельтаган на ближней дистанции в замкнутых помещениях для проделывания проходов в стенах. Уничтожил несколько огневых точек сепаратистов с максимально близкой дистанции, умело используя укрытия и навыки скрытного проникновения. Во время обороны аванпоста неоднократно участвовал в контратаках против прорвавшихся сил орков, имеются данные о минимум одном орке, которой Корру расстрелял из дробовика в ближнем бою. Был тяжело ранен в процессе отступления, спасен товарищами.

Г) Взыскания и поощрения. Чем еще отличился, в хорошем и плохом смысле, будь-то героизм или литрбол.

Имеет несколько поощрений за храбрость и умелое обращение с мельтаганом. До ранения отличался достаточно буйным нравом, в увольнительных зачастую употреблял спиртное. Имел взыскания за поведение, порочащее моральный облик имперского гвардейца и употребление спиртных напитков в больших объемах. После ранения практически перестал употреблять алкоголь, переключившись на лхо, в связи с чем взыскания также прекратились.

Д) Комментарий от полкового Комиссара. Краткая характеристика, заменяет характер. Можно буквально несколько предложений.

Хороший, смелый гвардеец. Далеко не блещет интеллектом и смекалкой, однако, для ситуаций, в которых нужна безоглядная храбрость и готовность к самопожертвованию, подходит как нельзя лучше. После ранения произошло значительное изменение характера, гвардеец несколько отдалился от товарищей, резко изменил характер своего досуга. Стал более погружен в себя. Возможны дальнейшие психологические изменения.
Навыки
Wounds: 11
Fatepoints: 2
Insanity: 11
Move: 5/10/15/30
Carrying capacity: 45/90/180

Weapon Skill: 23 + 2 = 25
Ballistic Skill: 28 + 12 + 5 (Simple) + 5 (1st Milestone) = 50
Strength: 20 + 10 = 30
Toughness: 20 + 20 = 40
Agility: 20 + 20 + 5 (Simple) + 5 (Intermediate) = 50
Intelligence: 17 + 6 = 23
Perception: 23 + 7 = 30
Willpower: 20 + 20 = 40
Fellowship: 20 + 3 = 23

Starting Aptitude: Toughness

Resourceful: Survival tests to obtain food and water +10, Tech-Use tests to jury-rig or repair not too advanced equipment +10

Close-Quarters Battle: +10 bonus to all Ballistic Skill Tests made at Point-Blank Range.

Mental Trauma: Any time that a member of this regiment fails a Willpower-based Test by three or more Degrees of Failure, he becomes lost in traumatic recollection, and is Stunned until the end of his next Turn.

Speciality: Weapon Specialist
Starting Skills: Awareness, Linguistics (Low Gothic), Survival, Dodge, Command, Athletics, Navigate (Surface), Common Lore (Imperial Guard, War)
Starting Aptitudes: Toughness, Agility, Ballistic Skill, Fellowship, Weapon Skill, Fieldcraft, Finesse
Starting Talents: Resistance (Fear), Lightning Reflexes, Combat Master, Rapid Reload, Las Weapon Training, SP Weapon Training, Melta Weapon Training

XP costs:

+5 Ballistic (Simple) – 100 Exp
+5 Agility (Simple) – 100 Exp
+5 Agility (Intermediate) – 250 Exp

Acrobatics – 100 Exp
Stealth – 100 Exp
Dodge +10 – 400 Exp

Iron Jaw – 300 Exp
Hip Shooting – 300 Exp
Marksman – 300 Exp
Mighty Shot – 600 Exp
Armsman – 250 Exp
Low-Tech Weapon Training – 200 Exp

Skills:
Acrobatics
Stealth
Dodge +10
Awareness
Linguistics (Low Gothic)
Survival
Command
Athletics
Navigate (Surface)
Common Lore (Imperial Guard, War)

Talents:
Resistance (Fear)
Lightning Reflexes
Combat Master
Rapid Reload
Low-Tech Weapon Training
Las Weapon Training
SP Weapon Training
Melta Weapon Training
Iron Jaw
Hip Shooting
Marksman
Mighty Shot
Armsman (Comrade)
Инвентарь
Weapons:
One sawned-off combat shotgun, 4 (3 full, 1 23/27) standart reloads, 4 slug reloads: RDLS (Scarce), Extended Magazine (Scarce)
27/27
Combat Shotgun Basic 30m S/3/– 1d10+4 I 0 27 Full Scatter

Stub revolver, 18 standart bullets
6/6

Warknife

5 frag and 2 krak grenades

2 stun grenades

2 firebombs

Meltagun (несет камрад)
3 reloads

Lascarbine
3 reloads

1 mono-knife

Сигнальная ракетница (заряжен осветительный)
2 сигнальных, 1 осветительный заряд

Armour:

Suit of best quality light carapace armour

Gear & Tools:

Respirator
Micro-bead
Chrono
Glow-globe x 5
Uniform
Set of poor weather gear
Knife
Rucksack
Set of basic tools
Mess kit and one water canteen
Blanket and one sleep bag
Rechargeable lamp pack
Grooming kit
Set of cognomen tags
Imperial Infantryman's Uplifting Primer
Combat sustenance rations, two weeks’ supply
Grapple and line
Drop harness
Survival suit
Photo-visor (Scarce)
Stummer x 2
Manacles x 2
Void-Suit Chelyaba Pattern - 6 часов воздуха, но нет пенальти к агиле

Pills:

Stimm x 3
Injector
Lho-sticks tobacco
Recaf

Cybernetics:
Cranial Armor (Scarce)

Юрий

В игре
Автор:   Morte
Раса:   Человек
Класс:   Сержант-коммандер
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность
Build: Brawny (muscular)
Height: 1.75
Weight: 80
Age: 37

Skin: Fair (white)
Eyes: Brown
Hair: Hairless
Physical Quirks: Tattoo Over One Eye (jaws)

Хоть гигантом Юрия и не назовешь, скроен он ладно, хотя тут скорее везение - была возможность кушать более-менее нормально. Мускулистый, местами покрытый боевыми и не очень шрамами, с кляксами химических ожогов, полученных еще дома.
Предпочитает короткие стрижки, а лучше - без волос на черепе вообще. Даже полсантиметра растительности, это уже "зарос", на его взгляд.
Общую брутальность комичным образом нарушает веселенькая, разноцветная жилетка, на которой изображены тропические деревья, море, солнце, пляж - в общем всё то, что Юрий никогда не видел. Этот жилет он нашел еще давно на Кампферре - вероятно именно так когда-то выглядел родной мир. Или некоторая его часть. Потрепанная, заштопанная и уже не такая яркая - Юрий всё равно её носит, и зачастую - прямо поверх брони.
Характер
История
А) Его родители - и их братья и сестры - были охотниками и разведчиками, изучавшими давно забытые подземные тропы и устранявшие тварей, что там обитали. Благодаря умениям, в их котел поступало достаточно необходимых для жизни вещей, и семья могла, таким образом, позволить содержать большое количество детей. Поэтому у Юры было два брата и две сестры, плюс дети двоюродного дяди по линии отца. Жили все вместе, и вместе же выживали. Когда Юрий подрос, он и сам включился в семейное дело, а после - и в войну с соперниками клана Равул. И когда клан победил, Юра вместе с братом и сестрой попали в полк. Он уже был достаточно взрослым и опытным человеком к тому моменту.

Б) В семье Юрий был старшим сыном, и во время рейдов командовал именно он - так он получил необходимые навыки и опыт. Кроме того, у него просто получалось это. Поэтому, когда он прибыл в полк и началось обучение, он уже был с багажом важных знаний. Впрочем, как и все остальные Кампферрцы. Юрий, откровенно говоря, даже привык позиционировать себя в качестве командира еще дома, и оставаться рядовым не собирался. Поэтому приложил максимум усилий и знаний, чтобы наставники заметили его. И это возымело эффект - сначала его назначили командиром учебного отделения, а позже он стал полноправным сержантом.

В) Кульф стал первым серьезным испытанием как для Юрия, так и для вообще всех бойцов 24-го. Достаточно сказать, что в той бойне погибли брат и сестра - они были в отделении, прикрепленном к лейтенанту. Праведная ярость и жажда мщения помогла ему найти достаточно сил, чтобы взять командование на себя, собрать оставшихся людей и выбраться из передряги, а заодно и уничтожить любую зеленокожую тварь, что вставала на их пути. Тогда же он более близко познакомился с Инной, которая тогда служила в другом отделении - и стала для него чем-то большим, чем просто связистом. После того случая на Кульфе взгляды Юрия несколько изменились - ему казалось, что он тоже должен погибнуть там, вместе с родственниками. Хотя он ничем не мог помочь им, чувство вины легло на него тяжким бременем. С тех пор мысль уйти к ним периодически посещает Юрия. Если Император подаст знак, что пора - он не будет сомневаться.

Г) Самым большим его достижением стала та миссия на Кульфе. Когда он и остальные выбрались, Юрий надрался почти до беспамятства. Комиссар сделал устное замечание за ношение жилетки.

Д) Характер стойкий и решительный; ряд случаев позволяет говорить о пренебрежении сержанта Юрия к собственной жизни.
пометка ниже, мелким почерком, гласит:
"Изъять чертову жилетку!
Навыки
Name: Yuriy
Gender: male

Demeanor: death-wish

Homeworld Superstition: Solitude is Golden
Home World Mementos: Fancy Vest
Background Mementos: Braided Boot Lace

WS: 23
BS: 40
S: 30
T: 40
Ag: 40
Int: 25
Per: 33
WP: 30
Fel: 40
Wounds: 9 (13)
Fate Points: 1
Insanity: 9
Corruption: 0
Movement: 4\8\12\24
Carrying capacity: 45\90\180

Skills:

Awareness
Linguistics (Low Gothic)
Survival (+10 на еду и воду)
Command +10
Scrutiny +10
Navigate (Surface)
!Tech-use +10 to repair
Dodge +20

Talents:

Resistance (Fear) (+10 test)
Air of Authority
Weapon Training (Chain)
Weapon Training (Las)
Lightning Reflexes (roll twice Iniat.rolls; higher add to Ag.Bonus)
Radiant Presence
Weapon Training (Bolt)
Heroic Inspiration

Orders:

Vox-tech -250
Dig-in -500
Covering Fire -200
Get them! -200
Snap out of it! -200


XP Advances:

Characteristics:
T +5+5= -350

Skills:
Command +10 – Trained -200
Dodge +10 – Trained -200
Dodge +20 – Experienced -300
Athletics – Known -100




Talents:
Radiant Presence -200
Weapon Training (Bolt) -300

Orders:
Vox-tech -250
Dig-in -500
Covering Fire -200
Get them! -200
Snap out of it! -200

Comrade:

Name: Inessa
Gender: female
Build: Wiry
Height: 1.65
Weight: 55
Age: 33
Demeanor: Old
Coloration
Skin: Tan
Eyes: Grey
Hair: Mousy
Physical Quirks: Pierced Eyebrow
Homeworld Superstition: Combat Strength
Home World Mementos: Smoking Pipe
Background Mementos: Chunk of Fused Sand
Инвентарь
Good Craft Bolt pistol (red-dot, custom grip) and 5 reloads
Best Craft Chainsword
3 frag 0.5 kg
2 krak grenades
1 mono-knife
suit of best quality light carapace armour

respirator
micro-bead
photovisor
chrono
glow-globe
uniform
poor weather gear
rucksack or sling bag
set of basic tools
mess kit and one water canteen
rechargeable lamp pack
grooming kit
set of cognomen tags or equivalent identification
Imperial Infantryman's Uplifting Primer
combat sustenance rations, two weeks’ supply
Void-Suit Chelyaba Pattern
vid-relay

Конрад Карр, `Крысолов`

В игре

Автор:   Dungard
Раса:   Человек
Класс:   Weapon Specialist/Sharpshooter
Мировоззрение:   Нейтральный
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность


- Build: Lanky (1.82m, 72 kg)
- Age: 27
- Behavior: Loner (Quiet and introverted, the character prefers his own company to that of his squad-mates)
- Coloration: Tan skin, Black hairs, Green eyes
- Physical Quirks: tattoo over left eye (crosshair), scars on face
- Tradition: strengthen the hive
- Home world mementos: vial of glowing water
- Background memento: braided boot lace and smoked glass shard

Comrade's Name: Hal 'Хорек'

- Comrade's Behavior: Pious
- Build: Runt (1.6, 45kg)
- Age: 24
- Coloration: Fair skin, Dyed (white) Hair, Blue Eyes
- Physical Quirks: Faded Electoo
- Tradition: Solitude is golden
- Home world mementos: Fragment from statue
- Background memento: Shard of ceramite armor
Характер
История
A) Конрад – потомственный “искатель”, член одной из живущих в относительно неглубоко расположенных бункерах и коридорах семей, чьим основным промыслом является прочесывание верхних уровней убежищ и выход на проклятую Богом-Императором поверхность Кампферры в поисках оставшегося в развалинах великих городов снаряжения, для разведки во время войны (т.е. всегда) и охоты на тех тварей, что оказались достаточно выносливы, чтобы выжить под пылающим оком местного светила. Проводящие долгие недели в одиночестве, загорелые и малочисленные из-за даже большего, чем у остальных кампферцев, процента врожденных мутаций и уродств, “искатели” всегда были изгоями клана Равул, но изгоями, с присутствием которых все, пусть и вынужденно, но мирились. И так же, как долгие годы умения их перевешивали дурную славу “целованных солнцем” для соплеменников, так и для гвардейских вербовщиков выносливость, скрытность и умение обращаться с оружием перевесили рекомендации Адептус Медикус. По крайней мере, в отношении некоторых. Например его двоюродного дядю Эрзаха, родившегося с шестью пальцами и выпученными, как у подземного удильщика, водянистыми глазами, вряд ли приняли бы, несмотря на все его искусство охотника и способности, а вот сам «Крысолов», его отец и дед отбыли к звездам в составе того призыва, который позже умоется кровью на Кульфе.

Б) Усидчивый, тихий словно кошка, не склонный к лишней суете и способный попасть псевдо-крысе в глаз с сотни метров еще до призыва Конрад был естественным кандидатом для курса дополнительной стрелковой подготовки, и понимал это не хуже сержанта-наставника. Означенный сержант, впрочем, много о себе мнящих выскочек не очень жаловал, так что прежде чем попасть в снайперский расчет, “Крысолову” пришлось сожрать столько пыли в учебке и выкопать столько траншей и выгребных ям в пехотном взводе, что хватило бы и на троих. На троих, а то и на десятерых хватило бы и толпящихся за плечом призраков сослуживцев, которые рядом с Конрадом мерли как мухи, создавая ему репутацию t'aaren, пожирателя удачи. Так что к моменту, когда рядовой Карр таки оказался в узловатых пальцах сержанта Торна, храни Император его душу, от гонора его, как и от социальных навыков (и до этого не великих) не осталось и следа.

Старый убийца снайпер-сержант Торн по кличке «Палач», сам бывший «искатель», видел на свете все и еще немного сверх того, и к смуглому, похожему на озлобленного волчонка Конраду вторым номером был приставлен «талисман», — истино верующий и всеми любимый белокожий Хорек-Хэл, попавший в 24-й, после того, как накинул себе лишние год-два. «Крысолова» жизнерадостный и благочестивый напарник первое время раздражал, но именно в их беседах он нашел, наконец, упокоение и то, чего так не хватает большинству, — человека, который будет принимать тебя таким, какой ты есть на самом деле.

В) Кульф стоил Конраду всех родственников (от отца только один ботинок и остался), которые у него еще оставались, наставника и привычного уже к тому времени образа жизни, который так напоминал братство «искателей» там, дома на Камфере. Снайперские расчеты занимали господствующие высоты вокруг и верхние этажи самого аванпоста, и, когда все покатилось к варповой матери, не двинулись с места, внося в ряды зеленокожих посильную неразбериху, выбивая расчеты тяжелых орудий и всех, кто был достаточно крупным, чтобы считаться командиром. Они уходили одними из последних, что и определило их судьбу. Те, кого не забрали взрыв и вызванный им обвал оказались разобщенные и сбитые с толку один на один с толпами безумствующих орков, и, если бы не своевременное появление сержанта Юрия, быть и самому «Крысолову» чьим-нибудь трофеем.

Потом, когда они вышли к своим, никто не посмел ничего ему сказать, но Конрад знает, что все окружающие считают, будто он выпил удачу Торна-Палача...все, кроме спасшего их общий коллективный зад Юрия, которому, судя по всему, вообще было наплевать на суеверия до тех пор, пока лонг-лаз «Крысолова» бил туда, куда надо.

Г) Многократные взыскания за хранение "отделенных" от убитых им орков ушей, пальцев и глаз, которые рядовой Карр настойчиво называет «своими трофеями».
Пятнадцать ударов хлыстом за хранение лаз-пистолета, принадлежавшего убитому им лейтенанту ВС Северинского Домината. Тоже «трофей».
Поощрение (благодарность, вынесенная перед строем) за ликвидацию снайпера Северинского Домината известного как «Ночной ястреб».
Месяц нарядов вне очереди на земляных работах за регулярное самовольное оставление позиций полка для охоты на снайпера противника известного как «Ночной ястреб».

Д) Нелюдимый, тихий, замкнутый. Избегает хоть сколько-нибудь больших скоплений людей, предпочитая им компанию своего “второго номера” рядового Хэла. Своеволен. Со старшими по званию никогда не спорит, но способен на нарушение приказа. Присяге и товарищам верен.
Психически устойчив, хладнокровен, расчетлив, осторожен. Из-за беспрецендентного процента смертности и травм среди непосредственных сослуживцев большинство равульцев считает, что рядовой Карр приносит смерть, воруя удачу у тех, кто находится рядом с ним. Глупое суеверие с которым, однако, приходится считаться.
Церковные службы не посещает, но встречается в частном порядке со святым отцом Иеремией Брайтом для исповеди.
Навыки
Characteristics:

Weapon Skill: 30
Ballistic Skill: 50
Strength: 30
Toughness: 40
Agility: 40
Intelligence: 26
Perception: 40
Willpower: 40
Felllowship: 25

Wounds: 12
Fate: 2
Insanity: 11

Movement: 4/8/12/24
Carrying capacity: 45/90/180

Skills:

Athletics
Awareness
Command
Common Lore (Imperial Guard, War)
Dodge +10
Linguistics (Low Gothic)
Navigate (Surface)
Stealth +10
Survival

Talents:

Combat Master
Deadeye Shot
Heightened Senses (Sight)
Lasgun Volley
Lightning Reflexes
Mighty Shot
Quick Draw
Rapid Reload
Resistance (Fear)
Weapon Training (Las, SP, Primitive)

XP costs:
100 - +5 BS (simple)
250 - +5 BS (intermediate)
250 - +5 To (simple)
100 - +5 Ag (simple)
250 - +5 Ag (intermediate)
250 - +5 Per (simple)
100 - Stealth (known)
200 - Stealth (Trained)
400 - Dodge (Trained)
200 - Lasgun Volley
200 - Quick Draw
300 - Hail of Fire [comrade advance]
400 - Mighty Shot

Total: 3000
Инвентарь
Scarce - Red-Dot laser sight
Scarce - Photovisor
Rare - Chameleonine Cloak

Armor:
Best quality light carapace armour (standard kit) [AP: 5 (6) All, 8.5 kg]

Weapons:
Good quality long las [basic, 150m, S/-/-, d10 + 3 + 3 E, Pen: 1, Clip 36/40, Rld: Full(Half), Reliable, Accurate, Felling(4), 4.5 kg]
- Red-dot laser sight (Scarce) [+10 BS for single shot, 0.5 kg]
-- 5x power pack (3 from standard kit + 2 extra) [2.25]

Standard Kit:

Customized Combat shotgun [basic, 22.5m, S/3/-, d10 + 4 + 3 I, Pen: 0, Clip: 18, Rld: Full(Half), Scatter, 5 kg]
- Sawn-off (3/4 x weight and range, +2 damage when fired at short range or closer]
-- 2x magazine of solid slugs [weapon loses Scatter quality, gains +2 damage and +1 penetration]
-- 2x shotgun cartridge

3x Krak Grenade [thrown, 9m, S/-/-, 2d10 + 4 X, Pen: 6, Clip: 1, concusive(0), 0.5 kg]
3x Frag Grenade (2 from standard kit + 1 extra) [thrown, 9m, S/-/-, 2d10 X, Pen: 0, Clip: 1, Blast(3), 0.5 kg]

2x Throwing Knife (common) [thrown, 6m, S/2/-, d5 + 3 + 3 + 3, Pen: 0, Clip: -, Rel: -, Accurate, 0.5 kg]

Mono-knife [melee/thrown, 5m, d5 + 3 R, Pen 2, 1kg]
Knife [melee/thrown, 5m, d5 + 3 R, Pen 0, 1kg] //не брать с собой

Equipment:
Chameleonine Cloak (rare) [+20 to Stealth, -30 penalty to BS tests to hit user if he remains 'stationary', 0.5 kg]
Photovisor (scarce) [user gains Dark Sight trait, 0.5 kg]
Magnoculars (average) [0.5 kg]
Clip/Drop Harness (common) [+30 to Climb tests to descend, cannot fall, can hold up to 150 kg, 2 kg]
Telescopic Sight (average) [no penalty for long and extreme range, 1 kg]

Chelyaba-pattern Void-suit (6 hours, no Ag penalty)

Standard Kit:
- Uniform [3 kg]
- Set of cognomen tags [-]
- Set of poor weather gear [2 kg]
- Rucksack [2 kg]
- Respirator [+30 to To tests VS gases, re-roll failed results, 0.5 kg]
- Micro-bead [-]
- Chrono [-]
- Sleep bag and blanket [4 kg] //не брать с собой/отдать комраду
- Glow globe [5 hours, 0.5 kg] //не брать с собой/отдать комраду либо эту шарагу, либо rechargeable lamp pack
- Rechargeable lamp pack [5 hours, 0.5 kg]
- Set of basic tools [1 kg]
- Grooming kit [0.1 kg]
- Mess kit and water canteen [0.5 kg]
- Imperial infantryman uplifting primer [-]
- Combat sustenance rations (two weeks supply) [14 kg] // взять 3 штуки, а остальное не брать с собой

Total: 56.1 kg + ammo (4.9 kg) = 61 kg //за вычетом оставленного/отданного комраду выходит 44.5 kg
Нет ни одного персонажа мастера.