Барлас
Автор: |
|
Sol |
Раса: |
|
Человек |
Класс: |
|
Воин |
Мировоззрение: |
|
Хаотичный нейтральный |
Сила: | | 22 [+6] |
Ловкость: | | 16 [+3] |
Выносливость: | | 22 [+6] |
Интеллект: | | 13 [+1] |
Мудрость: | | 15 [+2] |
Обаяние: | | 12 [+1] |
Внешность
Высокий поджарый воин в доспехе, на котором синей краской нарисованы какие-то символы. На шее носит ожерелье из зубов убитых им монстров.
Характер
Храбрый и отважный воин с манерами, которые могут показаться кому-то грубыми, варварскими. Прямолинеен и честен. Любит хорошую драку. Верен боевым товарищам. Иногда пытается применять к окружающим законы своего племени, которое покинул много лет назад в поисках приключений, славы и богатств.
История
Барлас родом из племени кочевников на юге Торила, известного в тех далёких краях как племя Железных Воинов. Железные Воины являются одним из сильнейших племён в своём районе, чему способствует их давний союз с дварфами. Дварф поставляют отличное оружие и доспехи, а Железные Воины охраняют их владения и караваны. С одним из таких караванов однажды и отправился юный Барлас. Караван попал в засаду большого отряда гноллов из Тэя. Бой был жарким, гноллы одерживали победу и уже окружили последних немногих защитников каравана и призвали их сдаться. В ответ Барлас вызвал на поединок их лидера и убил его. Дрогнув гноллы отступили и караван удалось спасти. Дварф ведущий караван отметил храбрость и воинское мастерство Барласа и предложил тому отправиться в путешествие вместе с ним по иным мирам, сопроводить его в один мир. Барлас согласился. Затем, уже в том, другом мире Барлас нанялся воевать на стороне одного из людских королей против армии гоблиноидов. Затем отправился в следующий мир, затем ещё в один, пока однажды не оказался в Гильдии Странников.
Навыки
Barlas, male human barbarian 2/fighter 7/occult slayer 2, age: 20, height: 5.8 ft, weight: 165 lb. Alignment: chaotic-neutral. Deity: Tempus
Str 22 (17+1(4lvl)+4(gloves)) Dex 16 Con 22 (18+4(boots)) Int 13 Wis 15 Cha 12
Exp: 1105/11 000 (убили беллиастраза)
Languages(2): Common, dwarven.
Feats(8): power attack, improved sunder, cleave, close-quarters fighting (CompWar), extended rage (CW), leap attack (CompAdv), combate brute (CompWar), improved initiative (6 lvl fighter), iron will
BAB/Grapple: +11/+17(+19 when raging)
Init.: +3(dex)+4(feat)=+7
F/R/W: +14(+16 in rage)/+5/+9(+11 when raging) (+1 to all saves vs magic)
HP(10 HD): 147 Wounds: 0
Speed: 30(base)+10(brb)-10(armor)=30 ft.
Skills 66
Swim 5+6-6 = 5 Climb 9+6-3 = 12 Jump 9+6-3 = 12 Survival 5+2=7 Listen 3+2=5 Intimidate 10+1=11 Ride 7+3=10 Craft(weapon smith) 1+1=2 Knowledge (arcana) 5+1=6 Spellcraft 5+1=6 Sense motive 1+2=3
Barbarian class features: fast movement (+10), rage (1/day, 14 rounds), uncanny dodge Occult slayer class features: Magical defense +1, weapon bond (+1d6 dmg) (berserker adamantine greatsword of collision), vicious strike (slayer who readies an attack action to disrupt a spellcaster deals double damage if the attack hits), mind over magic 1/day (CL=7, 1/day)
AC: 10+9(armor)+3(dex)=22; Flat-footed: 19; Touch: 13. DR: 5/- (ironward diamond+breastplate), after 50 damaged in day consumed DR=2/-. SQ: 25% to ignore sneak attack or critical hit (armor property)
Attack (raging): Berserker adamantine greatsword of collision +21 melee, 2d6+18+1d8+1d6 (4d6+15+1d8 vs undead), 19-20x2, sl. Attack (normal) Berserker adamantine greatsword of collision +19 melee, 3d6+14 (4d6+12 vs undead), 19-20x2, sl. Composite longbow (+4 Str) +14 ranged, 1d8+4, x3, 110 ft, prc.
Инвентарь
Equipment: +4 light fortification spell resistance 15 adamantine breastplate+1(+9 AC, 74200 gp, 30 lb, armor penalty: 3), quiver with 20 arrows (1 gp, 3 lb) adamantine greatsword +1 (2d6+1, 19-20x2, sl.,8 lb, 5000 gp), morningstar (1d8, x3, 6 lb, 8 gp, sl.), composite longbow (+4 Str) (1d8+4, x3, 110 ft, prc, 500 gp), silk rope (50 ft, 5 lb, 10 gp), sunrode x5 (5gp, 1 lb), explorers outfit (8lb). scabbard of keen edge (dmg-267, 16 000 gp) gloves of strength +4 (16 000 gp) scarab of stabilization (MIC-132, 20 000 gp) bag of holdings type I (2500 gp) ring of avoidance (MIC-122, 10 000 gp)
heavy warhorse (400 gp) Bedroll 1 sp 5 lb Flask 3 cp (с бренди) Flask 3 cp (с пивом) Rations x10 5 gp 10 lb Flint and steel 1 gp 0 lb Waterskin 1 gp 4 lb Dagger 2 gp 1d4 19-20/×2 10 ft. 1 lb. Piercing or slashing Поясной кошель (1 gp, - ) Healing belt (750 gp, 1 lb) "Договор вольного наемника гильдии Странников" potion of shield of faith(+2)
berserker adamantine greatsword of collision (2d6+5 (+1d8 when in rage), 19-20x2, 8 lb, 75 050 gp) lesser ironward diamond (MIC-26, grants DR 3/-, 30 dmg consumed per day, 2000 dmg) least truedeath crystal (MIC-66, +1d6 dmg vs undead, 1000 gp) bone ring (20 000 gp, MIC-75) boots of constitution (+4 Con, 16 000 gp, 1 lb) Everlasting ration x2 (350x2=700 gp, MIC 160) Everfull mug (MIC160, 200 gp)
Coins: 1440 pp, 90 gp.
+ 4 whirling vicious vampiric flaming surge greatsword (меч лидера наёмников напавших на Клиффгард) (vampiric: +1d6 dmg is dealt to enemy and the same amount is restored to owner) (whirling: 3/day use whirling strike feat) (vicious: When a vicious weapon strikes an opponent, it creates a flash of disruptive energy that resonates between the opponent and the wielder. This energy deals an extra 2d6 points of damage to the opponent and 1d6 points of damage to the wielder. Only melee weapons can be vicious.) (flaming surge: 1d6 fire dmg, +1d10 on critical hit)
|
Гаррет Кустоброд
Автор: |
|
Криптозоолог |
Раса: |
|
Халфлинг |
Класс: |
|
Друид |
Мировоззрение: |
|
Нейтральный добрый |
Сила: | | 0 [-5] |
Ловкость: | | 0 [-5] |
Выносливость: | | 0 [-5] |
Интеллект: | | 0 [-5] |
Мудрость: | | 0 [-5] |
Обаяние: | | 0 [-5] |
Внешность
Гаррет выглядит как маленький сморщенный халфлинг. Его возраст в районе 55-60 лет. Но выглядит он как настоящий друид моложе, примерно на сорок. Кожа его выдублена ветрами и солнцем. Ее бороздят глубокие морщины. Его волосы выпали и голова стала похожа на сморщенный орех. Одет обычно в охотничью одежду, а не в друидскую мантию.
Характер
Гаррет –известный учёный энциклопедист, который обладает глубокими познаниями во всех областях науки о живой природе. Почетный член гильдии Изыскателей, почетный профессор Университета, доктор филосовских наук и прочая и прочая. А еще он живой веселый человечек, никогда не теряющий чувство юмора.
История
Уже более 30 лет Гаррет путешествует по всему миру и всюду ищет редкие растения и животных, уникальные проявления силы жизни, которая пронизывает все миры. Он ведет дневник в котором тщательно записывает все о своих путешествиях. Повсюду он ищет и находит редких животных и растения, изучает их. В этом он находит духовный смысл своей жизни. Его любимый питомец - огромный пещерный орел по прозвищу Клык. С его помощью Гаррет изучил множество мест и существ по всему миру.
Навыки
Name: Гаррет Кустоброд Race Strongheart Halfling Alignment NG Size S Class Druid 10 (Racial Subst Lev RoW 1) Deity: Sylvana
---{ ABILITIES }--- (изменены за расу и средний возраст) STR 10 -1 (Age) -2 (Race) = 08 -1 DEX 13 -1 (Age) +2 (Race) = 15 +2 CON 16 -1 (Age) = 15 +2 INT 15 +1 (Age) = 16 +3 WIS 18 +1 (Age) +6 (item) +2(HD) +5 inherit = 32 +11 CHA 14 +1 (Age) = 15 +2
Init: +13 (+2 dex +11 Yondalla’s Sense feat) Speed: 20ft; (30ft longstrider spell) HP: 68=10d8+20
---{ ATTACK OPTIONS }--- BAB : +7= +7 Grpl: +2 = 7(BAB) - 1(str) - 4(size) Trip: -5 = -1(str) - 4(size) Bull: -5 = -1(str) -4(size)
[Unarmed Att +6, Dmg 1d8-1 (20/x2)]
[Sling, mw +21 ranged 1d3 (20/x2)] Attack Bonus: +21= 7(BAB) + 11(wis) +1(mw) +1(size) +1(race) range increment 50’ Damage: 1d3
---{ DEFENSE OPTIONS }--- Full: 30 = 10 + 2(dex) + 11(wis) + 1(size) + 1(monk AC bonus) +5 (amulet natural armor) Touch: 25 = 10 + 2(dex) + 11(wis) +1(size) + 1(monk AC bonus) FlatF: 28 = 10 + 11(wis) + 1(size) + 1(monk AC bonus) +5 (amulet natural armor)
Fort: +9 = 7 + 2 (con) Refl: +5 = 3 + 2 (dex) Will: +18 = 7 + 11 (wis) against fear +2
---{ SKILLS / 90/10 = (6+3*10) }---
Concentration 12=10+2(Con) Diplomacy 12=10+2(Cha) Handle Animal 09=7+2 (Cha) Hide 11=5+2(Dex)+4 size Knowledge (nature) 13=8+3(Int)+2 druid Knowledge (dung) 08=5+3(Int) Listen 23=10+11(Wis)+2 race Move silently 09=5+2(Dex)+2 race Ride 13=5+2(Dex)+2 synergy+4link Spellcraft 08=5+3(Int) Spot 17=10+11(Wis) Survival 21=10+11(Wis)+2 synergy+2 druid
Speaks: Common, Druidic, Halfling, Auran (Air Elementals), Giant, Elf, Celestial
---{ FEATS }--- 01[RACE]: Yondalla’s Sense (RoW) 02[1HD]: Sudden Extend (CArc) 03[3HD]: Zen Archery (CW) 04[6HD]: Nature Spell 05[9HD]: Fast Wild Shape(CD)
---{ RACIAL FEATURES }--- [Strongheart Halfling] • Small: halfling gains a +1 size bonus to Armor Class, a +1 size bonus on attack rolls, and a +4 size bonus on Hide checks, but she uses smaller weapons than humans use. • +2 racial bonus on Climb, Jump, and Move Silently checks • +2 morale bonus on saving throws against fear • +1 racial bonus on attack rolls with a thrown weapon and slings • +2 racial bonus on Listen checks • extra feat at 1st level ---{ DRUID CLASS FEATURES }---
• Animal companion, see below • Nature sense, +2 survival/knowledge • Wild empathy, +2 synergy, Diplomacy for Animals • Woodland stride, unaffected by natural impairments • Enchanced Link +4 Ride, ride without saddle • Trackless step Can't be tracked • Resist nature’s lure, +4 bonus on saving throws against the spell-like abilities of fey • Wild shape (4/day) 4/day turn into small, medium or large animal • Venom immunity • Spells: See below. Can spontaneously convert memorized 1st level spells to Jump, 2nd level spells to Spider Climb, 3rd level spells to Protection from Energy, 4th level spells to Freedom of Movement, 5th level spells to Tree Stride, higher level spells to Summon Nature's Ally.
Инвентарь
Exp 4950 за дракона + 1500 за квест друида =6450
---{ SPELLS PREPARED }--- CL 11; Save DC = 21 + Spell Level 0-lev (6+0) Save 21 : Cure Minor Wounds*3, Detect Magic, Light, Mending 1-lev (4+3) Save 22 : Charm Animal, Goodberry, Longstrider, Speak with Animals*2, Entangle, Faerie Fire 2-lev (4+3) Save 23: Summon Dire Hawk (RoW), Barkskin*2, Creeping Cold (CD)*2, Briar Web (CD), Listening Lorecall 3-lev (3+3) Save 24: Call Lightning*3, Magic Fang, Greater, Cure Moderate Wounds, Protection From Energy, 4-lev (3+2) Save 25: Arc of Lightning (CA), Giant Vermin*2, Flame Strike, Last Breath 5-lev (2+2) Save 26: Quill Blast (CD), Rejuvenation Cocoon (CD)*2, Phantom Stag (CD)
---{ SPELLS PRECASTED }--- все прикастованные заклинания творятся в ходе ритуала с использованием beads of karma, что дает CL 15 = 10 druid +4 beads of karma +1 ion stone. • Goodberry (читается каждый день для создания запаса ягод 15*2d4=75 ягод) • Extended Magic Fang, Greater 30 hrs (Мне на любое оружие +1, орлу на когти +3) • Longstrider, 15 hrs, +10 land speed for me and my eagle • Extended Phantom Stag (CD), 30 hrs
---{ GEAR }--- BODY SLOT ITEM Head Face Throat Periapt of Wisdom +Wilding Clasp Shoulders Body Torso Hands Arms Waist Monk’s belt +Wilding Clasp Ring (right) Ring of Nine Lives +Wilding Clasp Ring (left) Feet Boots of speed +Wilding Clasp
***MAGICAL ITEMS*** Амулет Хозяина - +5натуральной брони, +3 фаст хилинг. Нектар Древа - +4 на все характеристики, +4 сакред бонус на попадание и АЦ на 1 минуту. 36000 Periapt of Wisdom +6 13,000 Monk’s belt, AC and unarmed damage as monk of five levels higher, extra uses of stunning attack D248 +Wilding Clasp 9000 Strand of prayer beads [Healing, Karma] (DMG, 267) 12000 Boots of speed+Wilding Clasp 45000 Ring of Nine Lives+Wilding Clasp 750 Wand of Lesser Vigor 50 3000 Metamagic Rod of Extend, Lesser (3/1) 137500 Tome of understanding +5 Wisdom 30000 Ioun stone, orange prism +1 to caster level, D260
***NONMAGICAL ITEMS*** [Alchemical Items] cost weight Sunrod x2 4 gp 2
***WEAPONS*** Sling, mw - 300 gp Bullets (20) Dagger 2 gp 1 Scimitar 7 gp 2
***ARMOR*** Eagle, Mithral chain shirt 1100 gp
***CLOTHING*** Hunter’s outfit 10 gp 8
***TOOLS*** Rope, silk (50 ft.) 10 gp 5 Grapling hook 1 gp 4 Spell component pouch 5 gp 2 Набор путешественника 10 gp 10
Gp 300 -
***ANIMAL COMPANION*** DIRE EAGLE (RoS, 186) Large Animal Hit Dice: 5d8+15 (37 hp) +4d8+12 (30) = 67 Initiative: +5 Speed: 10 ft. (2 squares), fly 60 ft. (average) Armor Class: 28 (–1 size, +5 Dex, +4 armor +10 natural), touch 14, flat-footed 19 Base Attack/Grapple: +6/+16 Attack: Talon +11 melee (1d8+6) with magic fang, greater precasted Talon +14 melee (2d6+9) Full Attack: 2 talons +11 melee (2d6+6) and bite +6 melee (2d6+3) with magic fang, greater precasted 2 talons +14 melee (2d6+9) and bite +6 melee (2d6+3) Space/Reach: 10 ft./10 ft. Special Attacks: — Special Qualities: Low-light vision, Link, Share Spell, Evasion, Devotion Saves: Fort +9, Ref +11,Will +5 (+9 vs Enchantment/Charm) Abilities: Str 22, Dex 21, Con 17, Int 2, Wis 14, Cha 6 Skills: Listen +8, Spot +24 Feats: Alertness, Flyby Attack, Improved Natural Attack, Improved Natural Armor
PHANTOM STAG (CD, 174)
HP: 115 = 40 hit points +5*15 hit points per caster level. AC 24 (–1 size, +6 natural armor, +5 Dex + 4 deflection) Attack: antlers at a +10 bonus, dealing 1d8+9 points of damage (doubled on a successful charge). It can also trample Medium or smaller foes, who must succeed on a Reflex save or take 1d6+9 points of damage as the stag moves through their space. Speed: 300 (20 feet per caster level, to a maximum of 300 feet) The phantom stag can fly at its speed (average maneuverability)
|
Narrassh Flaming Claw
Автор: |
|
Griffin_chem |
Раса: |
|
Catfolk |
Класс: |
|
Warmage |
Мировоззрение: |
|
Хаотичный добрый |
Сила: | | 10 [+0] |
Ловкость: | | 18 [+4] |
Выносливость: | | 18 [+4] |
Интеллект: | | 17 [+3] |
Мудрость: | | 8 [-1] |
Обаяние: | | 25 [+7] |
Внешность
Внешность в целом характерная для расы - большой кот, вставший на задние лапы. Единственное исключение - редкий окрас - полностью черный. Рост - 175 см, вес - 65 кг. На данный момент Наррашшу около 30 лет, однако точного возраста он не знает.
Характер
Основной чертой характера является любознательность вплоть до любопытства. Природную вспыльчивость и импульсивность сгладили годы обучения в Академии Магии, однако полностью не устранили. Также не любит длительных рассуждений "ни о чем", склонен к быстрому принятию решений и столь же быстрому их воплощению в жизнь. К религии практически равнодушен, однако носит вплетенные в гриву знаки Обад-Хая и Боккоба, как память о детстве и Академии.
История
Наррашш с детства был крайне любопытным котенком, из-за чего часто попадал в самые разные (хорошие и не очень) ситуации. Однажды, лет в 7 он умудрился забраться в фургоны проходящего мимо каравана и уехать из родных земель. К счастью для Наррашша, караван принадлежал Академии Магов, и обнаруживший котенка боевой маг заметил в нем неплохие способности к волшебству. После этого были долгие 10 лет обучения в Академии, в результате чего Наррашш сам стал очень неплохим боевым магом. В качестве "последипломной практики" он несколько лет прослужил в исследовательском отряде Академии, после чего отправился в вольное плавание, которое и привело его Город Гильдий
Навыки
Warmage 11 (ECL 11), catfolk, male CG Deity - Boccob Expirience 63 765/66 000 Старт - ECL 3 = 3000 exp Воронье - +635 = 3635 Огры - +450 = 4085 Маг на корабле - +1350 = 5435 Совомедведи - +675 = 6110 Списываю задержку - -3000 = 3110 Квест и письмо - +1200 = 4310 Крысы - +900 = 5210 Лютая змея - +450 = 5660 Зомби и wight - +1950 = 7610 Аспект Бафомета - +900 = 8510 Сожжение свитка - +100 = 8610 Кислотные осьминоги - +130 = 8740 Странный эттин - +1300 = 10040 Сбор ключа - +500 = 10540 Рыцари смерти - +2500 = 13040 Квест археологов - +1500 = 14540 Освобождение Уголька - +1000 = 15540 Освобождение души паладина - +1000 = 16540 Ворона-убийца - +4000 = 20540 Ночные волки - +525 = 21065 Доставка луков - +150 = 21215 Праздник в Еловой - +150 = 21365 Тушение пожара - +200 = 21565 Сопровождение беженцев - + 300 = 21865 Переправа через ртутное озеро - + 600 = 22465 Бой в комнате крепости - +2750 = 25215 Бой с убийцей - +7600 = 32815 Бой во дворе крепости - +2000 = 34815 Встреча со швайнкоптерами +1000 = 35815 Уничтожение фабрики +20000 = 55815 Освобождение Гая +3000 = 58815 Бой с Беллистразом +4950 = 63765
Stats:Str - 10 (+0) Dex - 20 (12+4 racial +4 item) (+5) Con - 18 (12+6 item) (+4) Int - 17 (16 + 1 inherent) (+3) Wis - 8 (-1) Cha - 27 (18+2 racial+1 4lvl+1 inherent+4 item+1 8lvl) (+8) 93 hits (6+4+4+3+3+6+3+6+4+4+6 (lvls) + 44 (10*Con mod)) Init +5 Speed 40 ft. AC 26 (flat-footed 21, touch 17) (+4 Dex, +1 natural, +6 armor, +2 shield, +2 deflection, +1 insight) Resistance 5 to fire, electricity and acid Saves: Fort - 7 (3+4 Con) Ref - 7 (3 + 4 Dex) Will - 15 (7 + 8 Cha) BAB +5 Attack: Melee +5 (+5 BAB), Morningstar, (damage 1d8) Ranged +10 (+5 BAB + 4 Dex, + 1 masterwork), light crossbow (damage 1d8, 19-20/x2) Ranged touch +9 (+5 BAB, +4 Dex) Racial traits: +4 Dex, +2 Cha (incl to stat) Base speed 40 ft. Low-light vision +2 to Listen and Move Silently +1 natural armor Languages: Common, Feline, Elven, Draconian, Sylvan, Ignan (item) Class abilities: Armored Mage (light, medium) Warmage edge (+6 damage to spell) Advanced learning (3) - Light of Lunia Advanced learning (6) - Chain missile Advanced learning (11) - Invisibility, Greater (5 lvl spell) Feats: Combat casting Force of Personality Extra Edge (+3 damage to all spells) Sudden Empower (7th lvl warmage) Point Blank Shot (9th lvl) Skills (70 points): Concentration 20 (14 ranks + 4 Con + 2 item) Spellcraft 22 (14 ranks + 4 Int + 2 synergy + 2 item) Intimidate 15 (7 ranks + 8 Cha) Knowledge (arcana) 20 (14 ranks + 4 Int + 2 item) Knowledge (history) 15 (11 ranks + 4 Int) Move Silently 9 (3 ranks (6 points) + 4 Dex + 2 racial) Use Magic Device 10 (2 rank (4 points) + 8 Cha) Spells: DC 18 + spell level, +2 to caster level checks to overcome SR 0 level - 6 per day 1 level - 8 per day 2 level - 8 per day 3 level - 8 per day 4 level - 8 per day 5 level - 5 per day
Инвентарь
Morningstar - 8 gp Light crossbow +1 - 2335 gp Bolts (50 pcs) - 5 gp Buckler +1 - 1165 gp Hawkfeather Armor +3 - 20175 gp 3/3 charges While wearing this +3 studded leather armor, you gain a continuous +5 competence bonus on Spot checks. In addition, the armor has two other special abilities. Once per day, you can activate the armor to gain a +4 enhancement bonus to your Charisma for 9 minutes. Three times per day, you can cause the armor to sprout wings, allowing you to fly at a speed of 60 feet (good maneuverability) for 5 rounds. Burning veil - 1000 gp (MIC211) {Head} 3/3 charges Immunity to red prismatic effect; 3/day deal 1d6 fire damage to foe already damaged by your fire spell Third eye penetrate - 8000 gp (MIC142) {Face} +2 to caster level checks to overcome SR Caustic veil - 2000 gp (MIC211) {Waist} 3/3 charges Immunity to orange prismatic effect; 3/day deal 2d6 acid damage to foe already damaged by your acid spell Veil of storms - 4000 gp (MIC211) {Torso} 3/3 charges Immunity to yellow prismatic effect; 3/day deal 4d6 fire damage to foe already damaged by your electricity spell Gloves of lightning - 2000 gp {Hands} 3/3 charges Three times per day, you can make a ranged touch attack (range 30 feet) that deals 1d8+5 points of electricity damage. You gain a +3 bonus on the attack if the target is wearing metal armor (or is made out of metal, is carrying a lot of metal, and so on). Serpent veil - 16000 gp {Neck} 3/3 charges Immunity to green prismatic effect; 3/day poison a single creature affected by an arcane melee touch spell you cast previously in this round. The initial and secondary damage of the poison is 5d10 points of damage (Fort DC20 negates). Cloack of Charisma +4 - 16000 gp {Shoulders} Ring of protection +2 - 8000 gp {Ring1} +2 deflection bonus to AC Ring of mistyc fire - 7500 gp (MIC125) {Ring2} 3/3 charges A ring of mystic fire provides a boost to your fire-based spells. When casting spells with the fire descriptor, you gain a +1 competence bonus to caster level. This is a continuous effect and requires no activation. In addition, this ring has 3 charges, which are renewed each day at dawn. Spending 1 or more charges grants a bonus to the amount of damage you deal with the next fire spell you cast before the end of your turn. (If the fire spell doesn’t normally deal fire damage, this expenditure has no effect). 1 charge: +2d6 fire damage. 2 charges: +3d6 fire damage. 3 charges: +4d6 fire damage. Bracers of aerial combat (MIC194) - 5000 gp +1 on attack rolls while you or foe are airborne Ioun stone, dusty rose prism (DMG260) - 5000 gp Ioun stone, deep red sphere (DMG260) - 8000 gp +2 enhancement bonus to Dexterity Boots of Dexterity +4 Boots of Constitution +6 Explorer’s Outfit - 10 gp Backpack - 2 gp Bag of holding - 2500 gp Everfull mug - 200 gp (MIC 160) Everlasting ration - 350 gp (MIC 160) Bedroll - 1 sp Spell component pouch (2 pcs) - 10 gp Scroll case (2 pcs.) - 2 gp Ink+inkpen+paper (9 sheets) - 9 gp Tent - 10 gp Belt pouch (2 pcs) - 2 gp Everburning torch - 110 gp Potion Cure light wounds (2 pcs) - 150 gp (1 в кармане) Договор вольного наемника гильдии Странников Перчатки и плащ мастера Фирра Уголь Уголька (10) - 1 lb. Пока уголь у персонажа, он понимает Игнан, имеет +2 на спас-броски против обморожения от холодной погоды. Раскрошив уголь в руке, можно призвать на помощь Уголька - маленького огненного элементаля. Время действия - 1 минута. Если призванный Уголек будет убит, все угли обратятся в пепел. Журнал ученика Вороньего царя (расшифрованный) Листок с шифром со щита Легиона Амулет Хозяина - +5натуральной брони, +3 фаст хилинг. Нектар Древа - +4 на все характеристики, +4 сакред бонус на попадание и АЦ на 1 минуту. Money - 2548 pp 135 gp 15 sp 5 cp. Каменная лошадь Spells: DC 18 + spell level 0 level - 6 per day (0 used) 1 level - 8 per day (0 used) 2 level - 8 per day (0 used) 3 level - 8 per day (0 used) 4 level - 8 per day (2 used) 5 level - 5 per day (0 used) Body slots:Head - Burning veil Face - Third eye penetrate Neck - Serpent veil Shoulders - Cloak of Charisma +4 Body - Hawkfeather Armor +3 Torso - Veil of Storms Waist - Caustic veil Arms - Bracers of aerial combat Hands - Gloves of Lightning Feet - Boots of Constitution +6 Ring1 - Ring of protection +2 Ring2 - Ring of mystic fire
|
Abir Nalgath
Автор: |
|
Multus Mimicus |
Раса: |
|
Дворф |
Класс: |
|
Жрец |
Мировоззрение: |
|
Принципиальный нейтральный |
Сила: | | 18 [+4] |
Ловкость: | | 12 [+1] |
Выносливость: | | 15 [+2] |
Интеллект: | | 14 [+2] |
Мудрость: | | 16 [+3] |
Обаяние: | | 8 [-1] |
Внешность
Дворф «среднего дворфийского роста» и почти такой же ширины. Длинная бурая с примесью рыжего борода завита по-походному. Почему именно борода? Потому что волосы на макушке почты не видны из-за постоянно носимого шлема. И доспехов. Доспехи и щит украшены священными символами и изображениями наковальни с молотом.
Характер
Каким должен быть жрец? Мудрым, добрым и всегда готовым для душеспасительной беседы? Эбир явно не соответствует этим требованиям. Он молчаливый флегматик, который, казалось, живет лишь в силу привычки. Даже молитвы в его исполнении звучат сонным речитативом храма, а не заставляющей биться сердце хвалой бога. Единственное, что заставляет его глаза разгораться – работа у горна или схватка за жизнь (свою или чужую – не важно).
История
Эбир родился в семье главного священника Морадина кланхолда. Можете себе представить, какая ответственность лежала на нем с малых лет. Или честь – все зависит от ваших взглядов и расы. Его обязанности не ограничивались ежедневной работой и тренировкой в местном отряде ополчения. Сам отец, дворф суровых и бескомпромиссных взглядов, следил за его занятиями по религии. Кто-то послабее нутром стонал бы и жаловался или уже намеревался бы по-тихому покинуть такой родной, но чрезвычайно требовательный и непрощающий ошибок отеческий дом. Эбир же был из другого теста. Он находил отдых в работе и старался уделять ей не в пример больше времени, нежели зубрению молитв и медитации. Причем у него это получалось настолько успешно, что окружающие стали ценить его как искусного кузнеца, а не как проводника ежедневных ритуалов. Все это не на шутку сердило отца, хотевшего, что бы его ребенок пошел по его пути и со временем занял бы его положение. Участившиеся вразумления и «лекции» становились все ожесточеннее и стали переходить в споры и ссоры. В итоге все закончилось довольно неприятным проступком со стороны Эбира. Из клана его не выгнали и даже не объявили преступником, но в качестве искупления он должен был на полвека покинуть родные земли и нести свет веры Морадина в мир. Не сказать, чтобы Налгат был рад тому, в какой… в каком положении он оказался, но возразить он ничего не мог. Испробовав на своей шкуре «пьянящий ветер свободы», Эбир в процессе странствий присоединился к небольшой группе наемников, которая шла в город Гильдий. Там его последний раз и видели.
Навыки
male\Dwarf\Cleric 3 Exp: 6185 LN Deity - Moradin
HD 1d10+2d8+6=32 Init+1 Speed=20ft AC 23(Flatfooted 22, Touch 11) (+1dex, +9armor, 3shield) +4 dodge bonus to Armor Class against monsters of the giant type
SV +5 Fort = +3(Cleric)+2(con) +2 Refl = +1(Cleric)+1(dex) +6 Will = +3(Cleric)+3(wis) +2 racial bonus on saving throws against poison +2 racial bonus on saving throws against spells and spell-like effects
Attack: BA+2 melee+6 ranged+3 +1 racial bonus to attack rolls against orcs and goblinoids
Skills: Appraise: +2(int) = +2 (+4 stone or metal related, +6 armor or weapon related) Concentration: 6 +2(con) = +8 Craft (weaponsmithing): 6 +2(int) = +8 (+10 stone or metal) Craft (armorsmithing): 6 +2(int) = +8 (+10 stone or metal) Knowledge (arcana): 1 +2(int) = +3 Knowledge (religion): 5 +2(int) = +7
Languages: Celestial, Common, Dwarven, Terran.
Feats: Endurance Craft Wondrous Item
Race features: Darkvision 60ft Stonecunning Stability
Class features: Aura Spells Smite Giants (3/day, +2 attack, +3 damage)
Domains: Creation (cast conjuration (creation) spells at +1 caster level), Protection (protective ward grants +3 resistance bonus on next save, 1/day) Spells: 0 level - 4/day: Cure Minor Wound, Detect Magic, Purify Food and Water, Guidance 1 level - 3+1/day: Bless, Create Water, Lesser Vigor, Shield of Faith 2 level - 2+1/day: Bull's Strength, Cure Moderate Wounds, Minor Image
Инвентарь
+1 Dwarvencraft full plate armor (1600gp, 50lb) (RoS 159) + Earthsilk jersey (150gp 2lb) (RoS 160) + Restful crystal (500gp) (MIC 26) +1 Dwarvencraft heavy steel shield (1106gp 6sp 7cp, 15lb) (RoS 159) + Least crystal of arrow deflection (500gp) (MIC 25) Dwarvencraft morningstar (202gp 6sp 7cp, 6lb) (RoS 159) + Least crystal of fire assault (600gp) (MIC 64) Light crossbow (35gp, 4lb) Crossbow bolts 22 (2gp, 2lb) Wooden holy symbol (1gp) Spell component pouch (5gp, 2lb) Dagger (2gp, 1lb) Heward’s handy haversack (2000gp, 5lb) Masterwork Artisan's Tools (55gp, 5lb) Healer's kit (50gp, 1lb) Earthsilk rope 100ft (24gp, 14lb) (RoS 160) Bedroll (1sp, 5lb) Flint and steel (1gp) Sunrod (4gp 2lb) Trail rations 10 (5gp, 1lb) Waterskin (1gp, 4lb) Small steel mirror (10gp 1/2lb) Crowbar (2gp, 5lb) Grappling hook (1gp, 4lb) Magnifying glass (100gp) Torch 6 (6cp, 6lb) Explorer's outfit Договор вольного наемника гильдии Странников Обручальные кольца с трупов Странников Перчатки и плащ мастера Фирра 2 огрских кошелька
Маголут: одежда шляпа(?) плащ(?) сапоги(?) кольцо(?) пояс, на нем 6 мешочков(2 с компонентами для заклинаний) 2 пустые бутылки от зелий зелье CLW бурое зелье большой красивый ключ из неизвестного металла с гравировкой "Дом, милый дом"
56gp 9sp
|
Ильмира
Автор: |
|
Зарза |
Раса: |
|
Человек |
Класс: |
|
скаут |
Мировоззрение: |
|
Нейтральный |
Сила: | | 10 [+0] |
Ловкость: | | 19 [+4] |
Выносливость: | | 18 [+4] |
Интеллект: | | 12 [+1] |
Мудрость: | | 14 [+2] |
Обаяние: | | 8 [-1] |
Внешность
Ильмира среднего роста, крепко сбитая, широкостная девушка. У нее открытое, простое лицо дочери потомственных крестьян. Одевается в мужскую одежду и практически не следит за внешностью.
Характер
Ильмира не доверяет людям (и прочим разумным), держится отстраненно и прохладно. Общение с ней должно быть основано на том или ином взаимном договоре. Взятые на себя обязательства она выполняет беспрекословно, а если нарушены обещания другой стороны, просто молча считает договор разорванным и себя более ничем не связанной.
История
Ильмира родилась в семье зажиточных крестьян. Она была младшей, любимой, балованной дочерью. Так что жизнь ее была светлой и радостной, пока ее не пересекла война. Две армии столкнулись в сече, и поле битвы пролегло через ее деревню, которая за один день несколько раз переходила из рук в руки. Под конец битвы почти никого из жителей не осталось в живых, кроме тех немногих, кто успел скрыться или убежать. Ильмира спряталась, но один из отрядов ее нашел. На ее счастье, она напомнила капитану его давно умершую дочь, и он не позволил отряду расправится с ней а, напротив, приютил ребенка и Ильмира стала "дочерью полка". Худенькая и шустрая, она частенько ходила в разведку и могла пробраться туда, куда не под силу было забраться взрослому мужчине. Так прошло еще несколько лет, но, к большому горю девушки, в одном из боев ее капитан был убит. На место ему пришел молодой офицер, который положил глаз на девушку. В то время Ильмира была еще подростком и только начала формироваться как женщина, но новый капитан был голоден до женского тела и не особо щепетилен. Оставаться в отряде стало невозможно, и девушка сбежала. Через некоторое время она прибилась к группе авантюристов, которым были полезны ее навыки следопыта и стрелка.
Навыки
Навыки female human scout 5 / ranger 1 allignement: neutral deity: Fharlanghn Exp 15840 7310 после выдачи экспы за квест с Еловой + 900 крысы = 8210 + 400 змея + 1900 рабские ямы (зомби) + 900 аспект Бафомета (минотавр) + 100 сожжение свитка + 130 осьминоги +1200 еттин +500 За сбор ключа и открытие подвала + 2500 рыцари смерти и алтарь
STR 10 (+0) DEX 21 (+5) { +1 за 4 ур } {c учетом + 2перчи} CON 18 (+4) {с учетом +2 пояс } INT 12 (+1) WIS 14 (+2) { с учетом +2 амулет } CHA 08 (-1) Hp 8 + 5d8 + 5*4 = 48 hp (в поясе) i nit +5 dex + 1 battle fortitude = +6speed = 30 ft human + 10 ft scout = 40 ft AC=10+5dex+4armor=19/ touch 15/ не может быть flatfooted Saves: +8 Fort = +1(scout) +2(ranger) +4(con)+(battle fortitude) (в поясе) +11 Refl = +4(scout)+2(ranger) +5(dex) (в печатках) +3 Will = +1(scout)+2(wis) (если одет амулет) BAB +4 Attack: melee +4 ranged +9/+10 до 30ft mw shortbow +10/+11 до 30ft mw handaxe +5 +7 [ +3 shock surge short sword] +10/+11 до 30ft [ +1 cold iron returning javelin ] SKILLS (8+1+1int = 10 за ур у скаута = 50 + 6+1+1 за рейнжжера = 58): balance 5 + 5 dex + 2syn = 12 hide 9 + 5 dex = 14 jump 5 + 0 str + 4speed + 2syn = 11 listen 9 + 2 wis = 11 move silently 9 + 5 dex = 14 open lock 7 + 5dex = 12 ( 14 с мастерворк тулзами, 10 без тулзов,) disable device 8 + 5dex = 13 (15 с мастерворк тулзами, 11 без тулзов,) search 9 + 1 int = 10 spot 9 + 2 wis = 11 tumble 6 + 5 dex + 4syn = 15 survival 7 + 2 wis = 9 knowlegde (georgaphy) 1 + 1 int = 3 knowlegde (nature) 2 + 1 int = 3 knowlegde (dung.) 2 + 1 int = 3 Class features skirmish (+2d6, +1 AC) trapfinding battle fortitude +1 (учтено) uncanny dodge fast movement +10 ft., (учтено) trackless step evasion favoured enemy +4 undead favoured enemy +2 construct The ranger gains a +2/+4 bonus on Bluff, Listen, Sense Motive, Spot, and Survival checks when using these skills against creatures of this type. Likewise, he gets a +2/+4 bonus on weapon damage rolls against such creatures. wild empathy Feats: Point Blank Shot You get a +1 bonus on attack and damage rolls with ranged weapons at ranges of up to 30 feet. Precise shot You can shoot or throw ranged weapons at an opponent engaged in melee without taking the standard -4 penalty on your attack roll Able Sniper RoW You gain a +2 bonus on ranged attack rolls with a weapon made against flat-footed targets that are at least 30 feet away. In addition, you gain a +4 bonus on Hide checks made to hide again after you have made an attack roll while hiding (see page 76 of the Player's Handbook). Expeditious Dodge When you move 40 feet or more in a single turn, you gain a +2 dodge bonus to your Armor Class until the beginning of your next turn. Track Swift Hunter (Comp. Scoundrel) - уровни скаута и рейнждера складываются для определение урона скирмища и фаворед энеми; скирмиш работает против фаворед энеми, даже если тот иммунен к криту
Инвентарь
хп 44/44 стрелы в колчане: 3/3 стрелы с ядом лютой змеи (маркированы) 9/9 обычных стрел в колчане 12/15 стрелы с зазубренными наконечниками, красная маркировка (+1 maiming) { +1 к атаке и урону, дополнительный урон при крите +2д6 } 3/3 - черные стрелы с крючковатыми наконечниками (+1 angelbane) { +1 к атаке и урону. Против ангелов +3 к атаке и урону, +2д6 доп. урона } Вес 20 стрел - 3 lb, цена 20 обычных стрел - 2 gp стрелы в HH: 55 обычных стрел в 0 +1 maiming 7 +1 angelbane заряд хроночарма 1/1 заряд сапожек 0/2 заряд пояса 3/3 зелья ( в HH) серьезное лечение 2/2 полет 2/2 ------------------------------------------------------- Магические предметыSKIRMISHER BOOTS 3200 gp 1lb MIC 136 активация swift (command) Scouts (CAd 10) prize skirmisher boots, but any character can use them to increase combat prowess in a mobile battle. You gain a +2 bonus on damage rolls when you make a skirmish attack. This is a continuous effect and requires no activation. A character without the skirmish class feature does not gain this benefi t. In addition, you can activate skirmisher boots to make a single extra melee or ranged attack using your full base attack bonus. You can only activate this ability if you have already moved at least 10 feet from the space where you started your turn. Movement while mounted does not allow you to activate the boots. This benefi t does not require the skirmish class feature and can be activated two times per day. Chronocharm of the Horizon Walker 500gp MIC 86 активация swift (command) Like other chronocharms, this item slows your perception of time for a specific, singular purpose. When you activate a chronocharm of the horizon walker, you can move up to half your speed as part of the same swift action used to activate it; this movement does not provoke attacks of opportunity. When determining the distance you can move, round down to the nearest 5-foot increment. This ability functions once per day Mithral Chain shirt max dex +6/armor +4 /pen 0/ 12.5 lb. 1,100 gp Thieves’ tools, longspoon, masterwork 150 gp 3 lb CA 123 These specially modified thieves’ tools are mounted on long, thin handles, enabling the user to manipulate latches, tinker with locks, and probe traps from a position up to 5 feet away and well off to the side of the target device. A 1-inch-diameter mirror mounted on a long handle gives the user a good view of the object being manipulated. Though some traps can inflict harm even at a distance, these tools make it possible for a wary rogue to avoid many common hazards, such as poison needles, spurting acid, and the like. Using these tools is more time-consuming and less accurate than taking a direct approach; longspoon tools add 2 rounds to the time required to make a Disable Device or Open Lock check and impose a –2 penalty on any Disable Device or Open Lock check for which they are used. Longspoon thieves’ tools are available in normal or masterwork versions. The masterwork version provides a +2 bonus on Disable Device and Open Lock checks, but the time required to make a check is not reduced.
gloves of dexterity +2 (надето) healing belt (надето) активация standart (command) While wearing a healing belt, you gain a +2 competence bonus on Heal checks. This is a continuous effect and requires no activation. In addition, the belt has 3 charges, which are renewed each day at dawn. Spending 1 or more charges allows you to channel positive energy and heal damage with a touch. (You can also use this ability to harm undead, dealing them an equivalent amount of damage instead.) 1 charge: Heals 2d8 points of damage. 2 charges: Heals 3d8 points of damage. 3 charges: Heals 4d8 points of damage
Handy Haversack 2000 gp (чаровал Томас) 5 lb (сокращенно HH) A backpack of this sort appears to be well made, well used, and quite ordinary. It is constructed of finely tanned leather, and the straps have brass hardware and buckles. It has two side pouches, each of which appears large enough to hold about a quart of material. In fact, each is like a bag of holding and can actually hold material of as much as 2 cubic feet in volume or 20 pounds in weight. The large central portion of the pack can contain up to 8 cubic feet or 80 pounds of material. Even when so filled, the backpack always weighs only 5 pounds.
While such storage is useful enough, the pack has an even greater power in addition. When the wearer reaches into it for a specific item, that item is always on top. Thus, no digging around and fumbling is ever necessary to find what a haversack contains. Retrieving any specific item from a haversack is a move action, but it does not provoke the attacks of opportunity that retrieving a stored item usually does.
. masterwork плащ, может использоваться как теплое одеяло и годится для зачарования (надето) амулет +2 wis (одето) пояс +2 con (одето) Оружие
Shortbow, masterwork 330 gp/1d6/x3/60 ft./ 2 lb. Piercing Handaxe, masterwork 306 gp /1d6/x3 /3 lb. Slashing +1 cold iron returning (DMG225) javelin 1d6+1/×2/ 30 ft./ 2 lb. Piercing Returning: This special ability can only be placed on a weapon that can be thrown. A returning weapon flies through the air back to the creature that threw it. It returns to the thrower just before the creature’s next turn (and is therefore ready to use again in that turn). Catching a returning weapon when it comes back is a free action. If the character can’t catch it, or if the character has moved since throwing it, the weapon drops to the ground in the square from which it was thrown.
БытовоеEverfull mug - 200 gp MIC 160 (в HH) Everlasting ration - 350 gp 2 lb MIC 160 (в HH) Backpack 2 gp 2 lb (в HH) Blanket, winter 5 sp 3 lb (в HH) Зелья4 (2) зелья cure serious wounds (в HH) 4 (2) зелья fly (в HH) Duration: 1 min./level (5 минут, т.к. спелл 3 ур) The subject can fly at a speed of 60 feet (or 40 feet if it wears medium or heavy armor, or if it carries a medium or heavy load). It can ascend at half speed and descend at double speed, and its maneuverability is good. Using a fly spell requires only as much concentration as walking, so the subject can attack or cast spells normally. The subject of a fly spell can charge but not run, and it cannot carry aloft more weight than its maximum load, plus any armor it wears. Should the spell duration expire while the subject is still aloft, the magic fails slowly. The subject floats downward 60 feet per round for 1d6 rounds. If it reaches the ground in that amount of time, it lands safely. If not, it falls the rest of the distance, taking 1d6 points of damage per 10 feet of fall. Since dispelling a spell effectively ends it, the subject also descends in this way if the fly spell is dispelled, but not if it is negated by an antimagic field. Arcane Focus A wing feather from any bird.
"Договор вольного наемника гильдии Странников". (в HH) Деньги: 14 gp (в HH) 20 золотых слитков (в HH) Лут на продажу2 chainshirt (в HH)
|
Лори
Автор: |
|
sh |
Раса: |
|
Человек |
Класс: |
|
Маг |
Мировоззрение: |
|
Хаотичный добрый |
Сила: | | 0 [-5] |
Ловкость: | | 0 [-5] |
Выносливость: | | 0 [-5] |
Интеллект: | | 0 [-5] |
Мудрость: | | 0 [-5] |
Обаяние: | | 0 [-5] |
Внешность
Похожий на девочку мальчик с седыми волосами. Рядом с ним постоянно крутится небольшой воздушный елементаль.
Характер
Любопытный к знаниям. Иногда чужим вещам и мыслям. Знает о своем немалом интеллекте, но старается его всюду не выпячивать.
История
Обучение магическому искусству началось для Лори весьма неожиданно - он был просто оборванцем, немного ворующим у посетителей таверны. Воровал исключительно ради выживания, не более, стараясь не привлекать внимания особо опасных персон, да только в этот раз не распознал опасность в посетителе-старичке. Залез вечером к нему в комнату, закрыл дверь и просмотрел всю ночь на притягивающий взгляд узор на стене.
Увидев утром посетителя, маг (которым оказался старичок) забрал парализованного неудачника с собой в башню на опыты.
Но, углядев в подростке пробивающийся ум, решил пока повременить и дал ему работу по хозяйству, со временем превратив Лори в своего ученика.
Года через 4 (пролетевших в переписывании заклинаний, призыва и одомашнивания воздушного элементаля, ежедневных тренировках и волшебных превращениях) учитель исчез, оставив после себя небольшое письмо и книгу. В письме было сказано, что пришло его время. Что Лори молодец. Что книжку надо прочитать, и что башня самоликвидируется через неделю.
Несколько ошеломленным Лори сел за книгу, собрал что нашел из вещей учителя и с ветерком отправился гулять по миру искать что-то магическое...
Через некоторое время осел в магической академии, стараясь вобрать в себя так много, как только можно.
Навыки
Name: Laurence De Graaf Alignment _CG_ Race _ Human _ Gender _male_ Size Type _Medium_ Rogue 1 / Wizard(diviner - evocation) 5 / Unseen Seer 5 ----{ ABILITIES / }--- STR....13....-.....1 DEX....16....-.....3 CON....15....-.....2 INT....18+1+5+6 +1....-.....10 WIS....15...-......2 CHA....12....-.....1 Init : +5+ = +3 (Dex) + 2 + ... Speed: 30 (30 base, light armor) HP : = 6 (1 lvl) +4+4(2,3 lvl)+2+3+3+2+3+(2)*8 = 43 ---{ ATTACK OPTIONS }--- BAB : +5 = range-touch: a: 5 + 3 ---{ DEFENSE OPTIONS }--- Full : 15 = 10 + 3 (Dex) +2(arm) (19 in magarmor greater) Touch: 13 = 10 + 3 (Dex) FlatF: 12 = 10 + 2(arm) (16 in magarmor) Fort: +4 = 2 + 2 (Con) Refl: +7 = 4 + 3 (Dex) Will: +10 = 8 + 2 (Wis) Skills = (8+4)*4+(2+4)*5+(6+7)*2 = Appraise¹ INT 10=10+ 0+0 Balance¹ DEX* 10= 3+ 5+2 Bluff¹ CHA 6= 1+ 5+0 Climb¹ STR* 1= 1+ 0+0 Concentration¹ CON 14= 2+15+2 Craft skills…¹ INT 10=10+ 0+0 Decipher Script INT 11=10+ 1+0 Diplomacy¹ CHA 5= 1+ 0+4 Disable Device INT 22=10+15+2 Disguise¹ CHA 1= 1+ 0+0 Escape Artist¹ DEX* 3= 3+ 0+0 Forgery¹ INT 10=10+ 0+0 Gather Information¹ CHA 1= 1+ 0+0 Heal¹ WIS 2= 2+ 0+0 Hide¹ DEX* 13= 3+ 8+2 (+2 in shadows) Intimidate¹ CHA 3= 1+ 0+2 Jump¹ STR* 3= 1+ 0+2 Knowledge (arcana) INT 11=10+ 1+0 Knowledge (dungeoneering)INT 11=10+ 1+0 Knowledge (local) INT 11=10+ 1+0 Knowledge (nature) INT 11=10+ 1+0 Knowledge (religion) INT 11=10+ 1+0 Knowledge (the planes) INT 11=10+ 1+0 Listen¹ WIS 12= 2+ 8+2 Move Silently¹ DEX* 10= 3+ 5+2 Open Lock DEX 6= 3+ 1+2 Perform skills ...¹ CHA 1= 1+ 0+0 Ride¹ DEX 3= 3+ 0+0 Search¹ INT 18=10+ 8+0 Sense Motive¹ WIS 12= 2+15+0 Sleight of Hand DEX* 10= 3+ 5+2 Spellcraft INT 15=10+ 5+0 Spot¹ WIS 12= 2+ 8+2 Survival¹ WIS 2= 2+ 0+0 Swim¹ STR** 1= 1+ 0+0 Tumble DEX* 14= 3+ 11+0 Use Rope¹ DEX 3= 3+ 0+0
–– RACIAL ABILITIES –– × Base land speed of 30 feet. × Bonus Feat: 1st level bonus feat × Favored Class: Any –– CLASS ABILITIES –– × Proficient in light armor × Proficient with all simple weapons, and with Hand Crossbow, Rapier, Sap, Shortbow, Composite Shortbow, Short Sword. × Sneak Attack: Any time someone you attack is denied their Dexterity bonus to AC; or you are flanking them; you inflict an extra 4d6 damage. Ranged attacks must be within 30 feet to gain this; and this extra damage is not increased on a critical hit. Creatures that are immune to critical hits ignore this damage; as do creatures with concealment. × Trapfinding(Ex): You can use the Search skill to locate traps when the task has a DC higher than 20. You can use the Disable Device skill to disarm magic traps. × Familiar: You may call a familiar as a magical companion. × Spontaneous Divination: You can spontaneously cast any spell of the divination school by sacrificing a prepared spell of equal or greater level. × Advanced learning: Divine Insight × Divination spell power +1 × Advanced learning: ??? × Guarded Mind –– FEATS –– × Scribe Scroll(PH 99)² : Create magic scrolls. × Practiced Spellcaster(CAr 82) (Wizard) : Your caster level is +4 but not above your HD. × Able Learner(RoD 150) : Cross-class skills cost less per rank 3: Insightfull divination (CM) : (1+sp lev to init & to save ) 6: Improved familiar (air elemental) 8(us): Silent spell 9: ??? Spells: 1(8): Grease(с), Silent Image(i), Nerveskitter(SpC)(t), Ray of Clumsiness (SpC)(t), Expeditious Retreat(t), Orb of sound lesser (CAdv)(c), feather fall(t), shield(a) divinations:Appraising touch(SpC), Arrow Mind(CAdv), Comprehend languages, Detect Secret doors, Detect undead, Golem strike(CAdv), Guided shot (CAdv), Instant Locksmith(Cadv)(+2), Instatnt Search(CAdv)(+2), Master's Touch(CAdv), Scholar's touch(RoD), Sniper's shot(CAdv), Spontaneous search(SpC)(10in20), Targeting ray(SpC), True Casting(CM), True strike, Vigilant Slumber (1600gp) 2(4): Melf Acid Arrow(c), Gliterdust(c), False Life(n), Ray of stupidity (SpC)(en), Rope Trick(t), Invisibility(i) divinations:Allied Footsteps(CD), Balancing Lorecall(Cadv), Chain of Eyes(SpC), Detect thoughts, Discern shapechanger(SpC), Expose the Dead(SpC), listening Lorecall (CAdv)(blind...), Locate object, Marked object(SpC), See Invisibility, Divine Insight(2200gp) 3(4): Phantom steed(c), Fly(t), Dispel Magic(a), Stinking Cloud(c), Haste(t), Enhance Familiar(u), Mage Armor greater(c) divinations:Arcane sight, Circle Dance(SpC), Clairaudience/clairvoyance, Enduring scrutiny(CM), Telepathic Bond lesser(CD), Tongues, Unluck(SpC), Analyze Portal(P|H), Analyze Touchstone(P|H) (2400 gp) 4(4): Enervation(n) divinations:Scrying, Arcane Eye 5(4): Teleport, divinations:Prying Eyes, Telepatic bond Per day: 0: 4 + 1 1: 4 + 3 + 1 2: 4 + 3 + 1 3: 3 + 2 + 1 4: 3 + 2 + 1 5: 2 + 2 + 1 DC: 10 + 10 + sp lev Lang: Common, Draconic, Auran, Infernal Air Elemental, Small Size/Type: Small Elemental (Air, Extraplanar) Hit Dice: 7 (19hp) Initiative: +7 Speed: Fly 100 ft. (perfect) (20 squares) Armor Class: 21 (+1 size, +3 Dex, +3 natural +4 natural), touch 14, flat-footed 18 Base Attack/Grapple: +1/–3 Attack: Slam +5 melee (1d4) Full Attack: Slam +5 melee (1d4) Space/Reach: 5 ft./5 ft. Special Attacks: Air mastery, whirlwind Special Qualities: Darkvision 60 ft., elemental traits Saves: Fort +1, Ref +6, Will +6 Abilities: Str 10, Dex 17, Con 10, Int 9, Wis 11, Cha 11 Feats: Flyby Attack, Improved InitiativeB, Weapon Finesse
Инвентарь
Spells: 0: 4+1: prestidigitation[][][], message[], []* 1: 7+1: nerveskitter[], grease[], silent image[], expeditious retreat[], ray of clumsiness[х], orb of sound less[], []* 2: 6+1: Gliterdust[], Ray of stupidity[x], Invisibility[], Melf Acid Arrow[], False Life[], Rope Trick[], []* 3: 4+1: Phantom steed[], Stinking Cloud[], Fly[], Mage Armor greater[], []* 4: 3+1: enervation [][][], []* 5:
Insightfull divnation: + Rods: Extend, Lesser 3 000 gp [x][][] Silent, Lesser 3 000 gp [][][] Sculpting, Lesser 5 400 gp [][][]
Wands: Eternal Benign Transposition 820 gp [][]
BANNER OF THE STORM'S EYE 15 000 gp + 5 gp (20 ft rad, suppres fear, immune stun, confus)
Pearl of Power (1) 1 000 gp [] Pearl of Power (2) 4 000 gp []
Head: CIRCLET OF MAGES 5 000 gp (+2 concentration, 3level spells retrieve) [][][] CIRCLET OF RAPID CASTING 15 000 gp (3level spells quicken) [][][] (Headband of Intellect - common item effeect) +6 int 36 000 gp (Sum = 58 500gp)
Robe of the Archmagi 75 000 gp
Dispelling Cord 1 000gp (+2) Rogue's Vest 18 000 (+2 hide,ms,ref +1d6sa) = 19 500 gp
Raiment of the Four Gloves of the starry sky Hands 1,100 gp (4th) Emit light; 3/day spontaneously cast magic missile [][][] Goggles of the golden sun Face 4,000 gp (8th) Immune to blindness, dazzling; 3/day spontaneously cast fireball [][][] Periapt of the sullen sea Throat 6,000 gp (10th) Hold breath 12 hours; 2/day spontaneously cast freedom of movement [][] Belt of the wide earth Waist 8,000 gp (11th) Carrying capacity doubled; 2/day spontaneously cast teleport [][] Collection Benefits 2 pieces Resistance to cold 5 3 pieces Resistance to cold 5, electricity 5 4 pieces Resistance to cold 5, electricity 5, and fire 5; 1/day commune (4 questions) []
CHRONOCHARM of the Celestial Wanderer 500gp (reroll Spot, Listen) of the Fateweaver 500gp (reroll Balance, Climb, Tumble) of the Laughing Rogue 500gp (reroll Disable device) + Periapt of the sullen sea Throat = 8 250 gp
Belt of Battle (+2i) [][][] 12 000gp + Belt of the wide earth 24 000 gp
GLOVES OF FORTUNATE STRIKING 2 000 gp (reroll rang atk) [] + Gloves of the starry sky = 3 650 gp
Third Eye Clarity 3000 gp (negate confused,dazed,fascinated ,or stunned) + Goggles of the golden sun = 8 500
Tome of Clear Thought +5 135 500gp
Armor: +1 Death Ward, Thistledown padded(RoW) 405 gp + 1000 gp + 3000gp [] (+2 ac, +2 circ hide in shadow) + crystal of adaptation, lesser (1 500gp)
Thieves’ Tools, mwk 100gp
Handy Haversack 2 000gp
Spells( 7 700gp )
Spellbook, spellcomponent pouch, спальник.
290 825gp
xp: +300 + 2750 + 7600 +2000 + 1000 + 3150 + 20000 + 3000 (21 000) (28 000) (36 000) (45 000) (55 000) 60 800 (66 000)
|
Ленор Моро
Автор: |
|
Гаресста |
Раса: |
|
Человек |
Класс: |
|
Rogue 4/ Wizard 3 |
Мировоззрение: |
|
Нейтральный |
Сила: | | 11 [+0] |
Ловкость: | | 17 [+3] |
Выносливость: | | 15 [+2] |
Интеллект: | | 18 [+4] |
Мудрость: | | 15 [+2] |
Обаяние: | | 14 [+2] |
Внешность
Age: 24 Height: 5'4" Weight: 131 lb Невысокая молодая женщина с невыразительной фигурой. У неё волнистые бледно-русые волосы, на солнце отсвечивающие соломенного цвета блеском, которые Ленор забирает в короткий, куцый хвостик, оставляя чёлку болтаться двумя свободными прядями. Где-то под одеждой Ленор прячется маленькая коралловая змейка по кличке Багрянец. Она редко высовывается из-за пазухи Ленор без особой на то причине.
Характер
Ленор - довольно вежливый и достаточно добрый, но всё равно ассоциальный тип. С людьми у неё опыта общения немного, из чего выливаются такие особенности её характера, как, к примеру, полное отсутствие тактичности. Основную цель Ленор, как ни странно, составляет наука и получение новых навыков и знаний, а не спасение страдающих или просто получение денег. И то и другое она оставляет тем, кто не думает головой. Сама Ленор по своему мнению головой очень даже думает. Пофигистка.
Интересный факт: Ленор терпеть не может, когда её лишний раз касаются, пытаясь обнять, похлопать по плечу или полапать за бёдра. Именно поэтому она с такими трепетом и любовью относится к своему плащу шипов.
История
Ленор была случайной дочерью странствующего мага и учёного по имени Кристофер Моро. Когда Ленор была ещё младенцем, её мать умерла, а маленькую Ленор отправили к отцу, огорошив того сообщением о том, что у него вообще есть дочь. Таким образом Ленор стала раститься и воспитываться своим отцом. Из него был не очень хороший родитель, но загоревшись идеей взрастить свою наследницу, он усердно учил Ленор всему, что знал. А знал он действительно много, и это были не только магические знания - так уж вышло, что Кристофер был сторонником разностороннего развития. Ленор же росла, впитывая знания и навыки. Магические способности Ленор, в отличие от её интеллекта, были не шибко велики. Так что больше чем магии, Ленор уделяла время изучению немагических умений. Познания в механике позволили ей научиться взламывать замки и обезвреживать ловушки, а в анатомии - наносить удары в самые уязвимые точки человеческого тела.
Таким образом, вся юность Ленор прошла в путешествиях с отцом. Раз за разом Кристофер повторял ей, что однажды Ленор станет его наследницей в поисках научных знаний, но со временем эти слова начали казаться Ленор не слишком привлекательными. И, что важнее, она начала обращать внимание на то, как Кристофер ставил науку выше общечеловеческой морали, проводя порой эксперименты и на живых существах - те, которые отец ей не показывал ранее. Не желая становиться наследницей человека, уродующего животных и людей, пусть даже и ради науки, Ленор однажды ушла в самостоятельные странствия, чтобы найти свой путь как странствующего учёного и естествоиспытателя.
Навыки
Human, female (Young) Medium size Rogie 4/Mage 3 Deity: none ---{ ABILITIES }--- STR 11 (+0) = 11 DEX 17 (+3) = 16 + 1 (HD) CON 15 (+2) = 15 INT 18 (+4) = 18 WIS 15 (+2) = 15 CHA 14 (+2) = 14 Init : +3 (+3 dex); Speed: 30ft. (30ft in armor); swim 15ft AC: 19 = 10 + 3(dex) + 4 (armor) + 2 (natural) HP : 46 = 18 + 14 (con) + 6 + 8 ---{ ATTACK OPTIONS }--- BAB : +4 Grpl: +4 = 4(BAB) + 0(str) Trip: +0 = 0(str) + 0(size) Bull: +0 = 0(str) + 0(size) [Rogue blade] Attack Bonus: +8 Damage: 1d6 + 1 [Prismatic burst crossbow] Attack Bonus: +7 Damage: 1d8 ---{ DEFENSE OPTIONS }--- Full: 10 = 10 - 0(dex) + 0(size) + Z(armor) Touch: 10 = 10 - 0(dex) + 0(size) + Z(armor) FlatF: 10 = 10 - 0(dex) + 0(size) + Z(armor) Fort: +4 = (2) + 2(con) Refl: +8 = (5) + 3(dex) Will: +6 = (4) + 2(wis) ---{ SKILLS }--- +7 Climb (7) +8 Balance (5) +8 Hide (5) +8 Move Silently (5) +9 Open Lock (6) +8 Tumble (5) +8 Use Rope (5) +10 Appraise (6) +10 Decipher Script (6) +9 Search (5) +9 Listen (7) +7 Sense Motive (5) +9 Spot (7) +7 Perform (guitar) (5) +9 Use Magical Device (7) +9 Knowledge (local) (5)
+5 Concentration (3) +7 Spellcraft (3) +7 Knowledge (arcana) (3) +6 Knowledge (engineering) (2) +6 Knowledge (dungeon) (2) +6 Knowledge (geography) (2) +6 Knowledge (history) (2) +5 Knowledge (nature) (1) +5 Knowledge (nobility) (1) +5 Knowledge (religion) (1) +6 Knowledge (planes) (2) Speaks: Common, Draconian, Elfish, Dworf, Goblin, Orchish ---{ FEATS }--- 01: Jack of All Trades (You can use any skill as if you had trained ½ rank in that skill.) 01: Wearon Finesse (Use your Dexterity modifier instead of your Strength modifier as the bonus to your melee attacks when using any Light Weapon, a Rapier, a Spiked Chain, or a Whip. (note: this feat now applies to all appropriate weapons).) 03: Dive for Cover (If you fail a Reflex saving throw, you may immediately attempt the saving throw again. You become Prone immediately after attempting the second saving throw.) 06: Quick Reconnoiter (You can make one Spot check and one Listen check each round as a Free Action.) Flaws: none ---{ RACIAL & TEMPLATE FEATURES }--- [Human] +4 skill point in 1st level and +1 skill point every level +1 language in 1st level +1 feat in 1st level ---{ CLASS FEATURES }--- [Rogue] Sneak Attack +2d6 Trapfinding Evasion Trap Sense +1 Uncanny Dodge [Wizard] Summon Familiar (Snake (+3 to Bluff)) ---{ SPELLS KNOWN }--- 1 (9): Obscuring Mist, True Strike, Identify, Magic Weapon, Detect Undead, Comprehend Languages, Unseen Servant, Hold Portal, Alarm 2 (2): See Invisibility, Whispering Wind Save DC = 14 + Spell Level ---{ITEM ABILITIES}--- 3 charges/day, cast spells as swift actions Immune to blinding, dazzling; 3/day fireball Hold breath 12 hours, 2/day freedom of movement +2 to natural armor, creatures striking you in melee take 1d4+3 damage +4 armor bonus to AC; create fiery orbs that can be thrown (10 resist fire, 2/day, 5-ft radius 8d6 fire damage and dazzled for 1 round (refl DC 16 half damage and no dazzling) Damage reduction 3/good Emits light, 3/day magic missile Project beam of normal light; 4/day searing light Carrying capacity doubled, 2/day teleport 9 charges, heals you at 0 hp or fewer, or succeed on one Resistance to cold 5, electricity 5, and fire 5; 1/day commune (4 questions) failed save per day 3/day +20 to AC until beginning of next turn Air walk, works in wild shape 2/day blink for 6 rounds ---{ SOURCE INDEX }--- PHB, CAdw
Инвентарь
---{ EXP }--- 21,000/28,000 ---{ SPELLS PREPARED }--- 0 (5): Mage Hand, Read Magic, Read Magic, Mending, Mending 1 (3): Alarm, True Strike, True Strike 2 (2): See Invisibility, See Invisibility ---{ GEAR }--- BODY SLOT / ITEM Head / Circlet of rapid casting (15,000 gp) Face / Goggles of the golden sun (4,000 gp) Throat / Periapt of the sullen sea (6,000 gp) Shoulders / Cloak of thorns (26,000 gp) Body / Robe of the inferno (37,000 gp) Torso / Shirt of demonskin (15,000 gp) Hands / Gloves of the starry sky (1,100 gp) Arms / Bracers of dawn (26,000 gp) Waist / Belt of the wide earth (8,000 gp) Ring (right) / Ring of nine lives (45,000 gp) Ring (left) / Ring of avoidance (10,000 gp) Feet / Cloudwalker anklets (50,000 gp) ***OTHER ITEMS*** [Wearon] Rogue blade (+1 rapier, 2/day blink for 6 rounds) (12,320gp) (1d6 18–20/×2 2 lb. Piercing) Prismatic burst light crossbow (On critical hit, target subject to prismatic spray) (1d8 19–20/×2 80 ft. 4 lb. Piercing 30035 gp) [Clothing] Scholar’s outfit 5 gp 6 lb [Tools] Backpack (empty) 2 gp 2 lb - Bedroll 1 sp 5 lb - Case, map or scroll 1 gp 1/2 lb - Flint and steel 1 gp - Ink (1 oz. vial) 8 gp - Inkpen 1 sp - Mirror, small steel 10 gp 1/2 lb - Paper (20 sheets) 8 gp - Rope, silk (50 ft.) 10 gp 5 lb - Soap 5 sp 1 lb - Waterskin 1 gp 4 lb. - Spellbook, wizard’s 15 gp 3 lb - Spell component pounch 5 gp 2 lb - Thieves’ tools, masterwork 100 gp 2 lb - Magnifying glass 100 gp - Hourglass 25 gp 1 lb - Healer’s kit 50 gp 1 lb Bolts, crossbow (20) 2 gp 2 lb 3 potions of cure serious wounds (Heal 3d8+5 hit points of damage) 2250 gp 3 potions of heroism (+2 on attack rolls, saves, skill checks) 2250 gp Potion of neutralize poison (Immunity to poison, venom in or on you neutralized) 750 gp Warhorse, heavy 400 gp - Saddle, military 20 gp 40 lb - Saddlebags 4 gp 8 lb - Feed for 10 days 5 gp 100 lb Carrying Capacity / Total Weight: 41 / 76 Money: 8542,3 gp
|