Система и материалыИгра будет вестись по системе Star Wars d20 Saga Edition. Список доступных книг обсуждаем, но все их можно найти вот тут:
ссылка - корбук, остальные книги -
ссылка, русский перевод корбука
ссылка.
Список доступных персонажейОсновные: сенатор (noble), рыцарь-джедай (jedi), вольный торговец (scoundrel или scout), сенатский гвардеец-сержант (soldier).
Дополнительные (кандидатуры рассматриваются после набора основных): помощник сенатора (noble), падаван (jedi), сенатский гвардеец-капрал (soldier), друг вольного торговца, он же бортмеханик того корыта, на котором они до этого летали (scoundrel tech specialist).
И для совсем извращенцев (хотя это может быть и интересно): протокольный дроид и астромех.
Все персонажи, кроме дроидов получают 4 уровень, дроиды играются по статистикам из корбука без прогрессии по уровням, только с +1 к Интеллекту или Харизме, как отражение развитой личности.
Оборудование и транспортУ джедая есть его световой меч, у сенатора - корвет CR-70, гвардейцам положены церемониальная броня и бластерный карабин, остальное снаряжение выдается при наличии обоснования, но в разумных пределах: протащить репитер не получится, как ни извернитесь.
Пример оформления чарникаПоследовавшие ему получат от мастера плюсик в карму.
[b]Jaiden[/b]
[i]Jedi 2, Arkanian, Origin: Jedi’s padawan, Background: Technology, Languages: Arkanian, Basic, Binary, Sith language (common alphabet).
Gender: Male, Age: 19, Height: 182, Weight: 75, Handed: Right, Speed: 6 squares.[/i]
[b]ABILITIES[/b]
[b]STR[/b] 11+0 = [b]11[/b](+0)
[b]DEX[/b] 13+0 = [b]13[/b](+1)
[b]CON[/b] 11+0 = [b]11[/b](+0)
[b]INT[/b] 15+2 = [b]17[/b](+3)
[b]WIS[/b] 13+0 = [b]13[/b](+1)
[b]CHA[/b] 17-2 = [b]15[/b](+2)
[b]Hit Points[/b]: 35+0 = [b]35/35[/b]
[b]Condition[/b]: Normal (0)
[b]DEFENSES[/b]
[i]Reflex Defense: 10 + character’s level or armor bonus + Dex modifier + class bonus + natural armor bonus + size modifier
Fortitude Defense: 10 + character’s level + Con modifier + class bonus + equipment bonus
Will Defense: 10 + character’s level + Wis modifier + class bonus[/i]
[b]Ref[/b]: 10+2+1+1+1+0 = [b]15[/b]
[b]Fort[/b]: 10+2+0+1+0 = [b]13[/b]
[b]Will[/b]: 10+2+1+1 = [b]14[/b]
[b]Damage Threshold[/b]: 13 ( = Fortitude Defense)
[b]Damage Reduction[/b]: none
[b]Shield Rating[/b]: none
[b]Armor[/b]: none
[b]ATTACK[/b]
[b]Base Attack Bonus[/b]: +2
[b]Melee Attack Bonus[/b]: 2+1 = [b]+3[/b]
[b]Range Attack Bonus[/b]: 2+1 = [b]+3[/b]
[b]SKILLS[/b]
[i]Trained Skills: 2+3, Chosen from: Acrobatics, Endurance, Initiative, Knowledge, Perception, Pilot, Use The Force.
Skill Check: d20 + 5 (if trained skill) + half of characters level + Ability Modifier + Any other modifiers[/i]
[b]Primary Skills[/b]
[b]Knowledge[/b] [b](Galactic Lore)[/b] (Int) +5+1+3 = [b]+9[/b]
[b]Knowledge (Technology)[/b] (Int) +5+1+3 = [b]+9[/b]
[b]Mechanics[/b] (Int) +5+1+3 = [b]+9[/b]
[b]Pilot[/b] (Dex) +5+1+1 = [b]+7[/b]
[b]Use Computer[/b] (Int) +5+1+3 = [b]+9[/b]
[b]Use The Force[/b] (Cha) +5+1+2 = [b]+8[/b]
[b]Secondary Skills[/b]
[b]Acrobatics[/b] (Dex) +1+1 = [b]+2[/b]
[b]Climb[/b] (Str) +1+0 = [b]+1[/b]
[b]Deception[/b] (Cha) +1+2 = [b]+3[/b]
[b]Endurance[/b] (Con) +1+0 = [b]+1[/b]
[b]Gather Information[/b] (Cha) +1+2 = [b]+3[/b]
[b]Initiative[/b] (Dex) +1+1 = [b]+2[/b]
[b]Jump[/b] (Str) +1+0 = [b]+1[/b]
[b]Perception[/b] (Wis) +1+1 = [b]+2[/b]
[b]Persuasion[/b] (Cha) +1+2 = [b]+3[/b]
[b]Ride[/b] (Dex) +1+1 = [b]+2[/b]
[b]Stealth[/b] (Dex) +1+1 = [b]+2[/b]
[b]Survival[/b] (Wis) +1+1 = [b]+2[/b]
[b]Swim[/b] (Str) +1+0 = [b]+1[/b]
[b]Treat Injury[/b] (Wis) +1+1 = [b]+2[/b]
[b]FEATS[/b]
[b]Force Sensitive[/b] (class feat)
[b]Weapon Proficiency (Lightsabers)[/b] (class feat)
[b]Weapon Proficiency (Simple weapon)[/b] (class feat)
[b]Skill Training (Use The Force)[/b] (1st level character feat)
[b]Weapon Finesse[/b] (2nd level bonus feat)
[b]TALENTS[/b]
[b]Lightsaber Defense[/b] (Lightsaber Combat)
[b]THE FORCE[/b]
[b]Force Points[/b]: 6
[b]Force Powers[/b]: 0xForce Training feat (1+Wis modifier) = 0
[b]EQUIPMENT[/b]
Lightsaber (master’s Zara training lightsaber)
Datapad
Tool kit
[b]Credits[/b]: 0
[b]RACIAL TRAITS[/b]
[b]Darkvision[/b]: Arkanians ignore concealment (including total concealment) from darkness. However, they cannot perceive colors in total darkness.
[b]Intellectual Reputation[/b]: Arkanian prominence in the Galaxy makes many individuals more willing to go along with their ideals. An Arkanian can use his or her Intelligence modifier in place of the Charisma modifier on Persuasion checks.
[b]Flash of Genius[/b]: Arkanians have moments of brilliance. Once per encounter, an Arkanian can add a +5 circumstances bonus to the result of one Knowledge, Mechanics or Use Computer skill check.