[PF] Империя Зла | ходы игроков | Инфо. Генерация

 
DungeonMaster Maskelpas
26.02.2019 15:34
  =  
О Pathfinder
1. Пойнтбай 25. Стартовый уровень в зависимости от Роли. ХП полные на всех уровнях.
2. Два трейта. Без недостатков.
3. Книги - любые официальные, а также предварительно разрешены продукты от:
- Dreamscarred Press
Любая фича/класс/фит может быть запрещена. Включая официальные. Хотя ограничений немного.
3.1. Psionics Augmented: Wilders, Bloodforge, Steelforge, Psionics Augmented: Psychic Warriors и Divergent Paths: Rajah побанены целиком.
3.2. Желающие использовать архетипы из Codex of Blood всегда могут как минимум спросить.

3.3 Сеттингоспецифичные и некоторые стилистические ограничения можно адаптировать.
4. Закупка на бюджет, указанный в Роли
5. Не-доброе мировозрение. А желательно даже принципиально-злое.
6. Все персонажи получают на 2 скиллпоинта выше нормы каждый уровень. Хорошо быть плохим.
7. Не исключается возможность приобретения шаблонов дьяволов/нежити/других_злых в ходе игры. Или других плюшек схожего или большего размаха. Хорошо быть плохим-2.
8. Ретрейнинг есть.
9. Используются Fractional Base Bonuses
10. Кастерам бесплатно выдаётся Eschew Materials

Об оформлении
Имя: Западноевропейское для местных, любое для приезжих.
Раса: Заполнить. См. Роли.
Мировоззрение: Заполнить. См. выше.
Класс: Роль для новых персонажей. Что-нибудь для старых.
Характеристики: Трогать не обязательно.
Внешность: Картинкой. Качественной. Не фото.
Характер: Не обязательно очень подробно.
История: Аналогично.
Навыки: Чарник по PF, в спойлере. Пример оформления раз - ссылка или два - ссылка
Инвентарь: Магические предметы с соотвеnствием занимаемым слотам. Например так:

Купите бездонную сумку а лучше портативную дыру и не считайте вес и немагическую фигню дешевле тысячи.
Отредактировано 26.02.2019 в 15:36
1

DungeonMaster Maskelpas
26.02.2019 15:38
  =  
Хоумрулы:
General:
Universal:
*Now a character can't get more than two complete sets of actions (two standard actions, two move actions etc.) per round by any means.
Exception: PoW's Riven Hourglass counters that provide actions can provide actions above this limit.
*Flat-Footed is now replaced with "denied Dexterity bonus to AC". You are no longer flat-footed at the beginning of combat.
*Metatamagic Rods are removed.
*Hit dice are no longer rolled. At each level, a character gains the maximum number of Hit Points possible for their Hit Die roll.
*A character can't get a total bonus of higher than +5 to any skill (including indirect bonuses like bonuses to all checks tied to an ability score) from permanent magic items.
*Incorporeal template now doesn't grant deflection bonus to AC, miss chance for spells and now able to attack touch AC only with unarmed attacks that are not modified by class abilities like Monk's Unarmed Strike or Flurry of Blows. This includes Path of War's Boosts and Strikes. Any damage dealt by an incorporeal character is halved, including any area affects and effects orginated from such a character.
Exception: incorporeal creatures from Bestiary are now incorporeal (native) and use old incorporeal template.
*Mindless creatures are always immune to fear and mind-affecting effects, ignoring any ability that can negate or bypass this immunity.
*Any class ability that allows a character to add it's ability modifier to any roll or valuer, such as Paladin's Divine Grace and Monk's Inarmored Defense, is limited by 1 point of bonus per level in the class granting that ability. This rule doesn't apply to single class characters.

Core:
*Magical Lineage and other traits that affect metamagic are removed.
*Nauseated condition is now a disease. Creatures that are immune to disease are immune to nauseated condition as well.

Psionics:
*Hustle Power (metapsionic feat) changed. Now you can't use Hustle Power if you have moved by any means since your last turn. If you use Hustle Power and then willingly move until the start of your next turn, you are staggered for your next turn and can't get more than one action by any means while staggered by this effect.
*You can't apply more than one source of manifester level increase (like Overchannel feat or Wilder's Wild Surge) simultaneously.
*Surge Crystals are removed.

Path of War:
*Supernatural maneuvers are treated as spells for the following purposes: Spell Reistance, Dispel Magic, spell suppression and amplification (like Spellbane) and effects of other spells.
*Attacks that roll natural 20 now can be countered as normal.
*Prestige Classes that advance initiator level now advance initiator level and maneuvers only from one class. If a character has more than one class or ability that provide maneuvers, he must choose which one of them is advanced by prestige class when the first level of a prestige class is gained.
*Riven Hourglass Eternity changed. Now the feat can only be applied to effects with base duration of longer than 1 round.

Martial Disciplines:
- Используется PoW Errata, пока прямо не противоречит нижеследующему.
ссылка

Mithral Current


Elemental Flux


Riven Hourglass

Отредактировано 27.02.2019 в 00:25
2

Партия: 

Добавить сообщение

Нельзя добавлять сообщения в неактивной игре.